در نتیجه جنگ در ولایت فراه 34 طالب و 9 تن از نیروهای امنیتی کشته وزخمی شده اند

درنتیجه حملات گروهی طالبان در ولایت فراه ده ها تن از طالبان و شماری از نیروهای دولتی کشته وزخمی شده اند. این حملات که از 4 روز بدینسو در ولسوالی کنسک آن ولایت آغاز شده است، تا به اکنون بیش از 34 طالب و 9 تن از نیروهای امنیتی کشته وزخمی شده اند.

منابع خبری میگویند: چندین گروه از طالبان مسلح روز چهارشنبه بالای پوسته های نیروهای امنیتی اردوی ملی در قریه کنسک ولسوالی بالابلوک حمله نموده اند که تا به اکنون جنگ شدید میان نیروهای دولتی و طالبان در آن منطقه جریان دارد.

محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه میگوید در این درگیری ها تا به اکنون 19 طالب کشته و 15 تن دیگر آنان مجروح شده اند.

وی افزود: در تازه ترین مورد، در درگیری های شب گذشته 8 تن از طالبان کشته و 12 تن شان زخمی شده اند.

از سوی هم در حالیکه گفته میشود: 9 تن از نیروهای کماندو در نتیجه ی حمله ی هوایی نیروهای خارجی در قریه کنسک ولسوالی بالابلوک کشته وزخمی شده اند، اما دفتر رسانه های قول اردوی 207 ظفر با نشر خبرنامه ی کشته شدن شش نیروی امنیتی وزخمی شدن سه تن دیگر را تائید نموده ولی گفته است که این نیروها در جنگ رویاروی با طالبان کشته وزخمی شده اند.

نجیب الله نجیبی سخنگوی قول اردوی 207 ظفر میگوید: در فراه طیارات جنگی در عملیات شرکت نداشته تلفات نیروهای دفاعی به اثر انداخت سلاح های ثقیله طالبان صورت گرفته است.

مقامهای امنیتی میگویند: جنگ در حال حاضر درقریه کنسک ولسوالی بالابلوک همچنان جریان دارد و همچنان عملیات مشترک نیروهای امنیتی از دواستقامت در آن ساحه جریان دارد.

گروه طالبان تا به حال دراین مورد ابراز نظری نکرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top