دستگیری روسای اداره های معارف و مبارزه با مواد مخدر بادغیس به اتهام فساد اداری

دوتن از مسئولین ادارات محلی درولایت بادغیس به اتهام فساد اداری بازداشت گردیده اند. مقامهای محلی دربادغیس میگویند: روسایی اداره های معارف و مبارزه با مواد مخدر این ولایت بنا به “غفلت وظیفوی و فساد اداری” از سوی هئیت اعزامی دولت مرکزی و ریاست سارنوالی استیناف این ولایت متهم شناخته شده و بازداشت گردیده اند.

افزایش فساد اداری در برخی از ادارات محلی بادغیس همواره نگرانی های شماری از مردم این ولایت را به دنبال داشته است که گفته میشود در تازه ترین مورد دوتن از روسای ادارات محلی درآن ولایت به اتهام غفلت وظیفه وی و فساد ادرای بازداشت گردیده اند.بادغیس

مقامهای محلی درآن ولایت میگویند: این افراد در بسیاری از موارد باعث اذیت و آزار مردم شده بودند و برای دستیابی به رشوت، کاغذپرانی هایی را انجام می دادند.

میر ویس میرازکوال سخنگوی والی بادغیس میگوید:یک هیئت سه نفری از سوی لوی سارنوالی و ریاست عمومی امنیت ملی کشور جهت تفتیش و بررسی کارکرد اداره محلی بادغیس و شماری دیگر از نهاد های دولتی از چهارروزقبل به این ولایت سفرکرده اند.

وی افزود: در تفتیش و بررسی ها هئیت اعزامی دولت مرکزی از اداره های مقام ولایت و ریاست معارف این ولایت تا به اکنون رئیس معارف و رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر آن ولایت بازداشت گردیده اند.

سخنگوی والی ولایت بادغیس می گوید: قرار است که این روند همچنان در سایر اداره ها دولتی در بادغیس ادامه یابد.

درهمین حال شماری ازفعالین جامعه مدنی ولایت بادغیس از دولت مرکزی میخواهند، تا با امر مبارز با مفسدین اداری اقدامات جدی تری ازخود نشان دهد.

آنان میگویند: اگر این تفتیش ونظارت بصورت جدی و دوامدار صورت گیرد بدون شک که اصلاحات چشم گیری در سیستم ادارات محلی در تمامی ولایات بوجود خواهد آمد.

ازسوی هم گزارشهای وجود دارد که دو تن دیگر از کارمندان ریاست معارف بادغیس نیز به اتهام فساد اداری از سوی هئیت مذکور بازداشت شده اند.

فساد اداری یکی از چالش های بزرگ فرا راه مردم و دولت افغانستان محسوب شده که به گفته شهروندان بادغیس با گذشت هر روز دامنه ی آن وسیع تر میشود.

هرچند، حکومت در سیزده سال گذشته کمیسیون های مختلفی را در راستای مبارزه با فساد اداری ایجاد کرده اما هنوز هم فساد اداری از چالش های عمده در افغانستان به شمار می رود.

پیش از این بار ها شماری از کشورهای جهان هشدار داده اند، که در صورت عدم مبارزه جدی با فساد اداری، آنان کمک های خود به افغانستان را قطع خواهند کرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top