دومین دور امتحان کانکور اختصاصی در ولایت فراه برگذار گردید

دومین دور امتحان کانکور اختصاصی در ولایت فراه برگذار گردید. گفته میشود در این امتحان بیش از 2 صدتن شرکت کرده بودند، که بیشتر از نیمی آن را خانم ها تشکیل میدهد.

در مراسم اخذ امتحان دومین دور کانکور اختصاصی والی فراه، رئیس حمایت مردمی ارگانهای محل و شماری از مقامها و مسئولین ادارات ملکی و نظامی آن ولایت شرکت کرده بودند.1245432112334455

محمد آصف ننگ والی فراه میگوید: که در آن ولایت موسسات تحصیلات عالی روبه افزایش است و موجودیت این پوهنتون ها و موسسات تحصیلات عالی را امیدوارکننده برای نسل جوان خواند.

وی افزود: درحال حاضر فارغین تحصیلات عالی و نیمه عالی در فراه نسبت به دیگر ولایات کشور روبه افزایش است.

والی فراه گفت: شمولیت محصلین و دانشجویان در سال روان تحصیلی و تعلیمی محصلین فراه، در پوهنتون های تحصیلات عالی بیشتر از 91 درصد را افزایش یافته است.

به گفته ی والی فراه: قرار است تا در ساحه ی 2 هزار جریب زمین برای پوهنتون دولتی در جنوب مرکز شهر فراه پوهنځی های جداگانه ساخته شود که تا حال کار یک تعمیر تدریسی و یک تعمیر اداری بیش از 90 فیصد تکمیل گردیده و تعمیرات لیلیه و کتابخانه آن نیز در حال کار است.

لازم به ذکر است که در این امتحان 217 تن از فارغین دارالمعلمین عالی فراه اشتراک نموده بودند، که 116 تن از طبقه اناث و 101 تن دیگر آنان را ذکور تشکیل میدهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top