دومین نمایشگاه تخصصی مواد غذایی ایران وافغانستان در ولایت هرات برگذار شد

دومین نمایشگاه تخصصی”مواد غذایی، زراعت ومالداری” ایران وافغانستان در ولایت هرات برگزار گردید. شماری از تاجران ایرانی از استقبال مردم افغانستان از فراورد های تولیدی ایران راضی هستند وتاکید دارند که آنان علاقمند سرمایه گذاری دائیمی در افغانستان هستند.سرپرست ولایت هرات میگوید، ایجاد نمایشگاه های تخصصی، روند تولید وفعالیت تجاری افغانستان را تخصصی ومعیاری میسازد.

درطی دوماه گذشته این دومین نمایشگاه تخصصی مشترک تاجران افغانستان وایران است که درشهرهرات برگزار میشود.vedio ir

در این نمایشگاه 30 غرفه از کمپنی های ایرانی و15 غرفه از فراورد های تولیدی افغانستان است که بگونه تخصصی به معرفی مواد غذایی، کشاورزی ومالداری پرداختند.

سرپرست ولایت هرات تاکید دارد که پس از این سرمایه گذاری درافغانستان نیاز به تخصص دارد واین برنامه ها میتواند عامل توسعه و معیاری ساختن کشاورزی و تولیدات داخلی شود.

در همین حال شماری از تاجران ایرانی تاکید دارند که انان علاقمند سرمایه گذاری دائیمی در افغانستان هستند.

این تاجران براین باروند که فراوردهای تولیدی ایران همواره از سوی مردم افغانستان استقبال شده واگر دولت افغانستان بستر این سرمایه گذاری را فراهم کند، این کشور بازار خوبی برای منطقه مبدل خواهد شد.

از سوی هم سرکنسل ایران درهرات میگوید: برخی رسانه ها با پخش تصاویر وحشت وبحران از وضعیت افغانستان مانع از توسعه اقتصادی در این کشور میشوند واین نمایشگاه میتواند یک چهره دیگر از افغانستان را بنمایش بگذارد.

وی تاکید دارد که دولت ایران آماده گی دارد تا با نظام جدید افغانستان درعرصه تجارت معیاری و بلند بردن ظرفیت های تخصصی کمک کند.

گفتنیست: این نمایشگاه برای چهار روز بروی بازدید کننده ها باز خواهد بود.

پیش از این نیز نمایشگاه تخصصی صنعت وساختمان با اشتراک 25 شرکت ایرانی و7 شرکت افغانستانی که در حوزه مصالح ساختمانی فعالیت داشتند در شهر هرات برگزار گردید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top