دو ادعای متفاوت پولیس هرات در مورد تلفات افراد طالبان در این ولایت

ادعای زد ونقیض مقامهای پولیس مبنی بر تلفات افراد طالبان براثر بمبارد طیاره های خارجی درولایت هرات. گفته میشود: این رویداد شب گذشته در منطقه ای “لوکه سنگ” مرزمیان ولایت غور و ولسوالی چشت شریف هرات رخ داده است.

با اینکه مقامهای پولیس در قوماندانی امنیه هرات ادعا میکنند: که درنتیجه این بمباران هوایی نیروهای خارجی در ولایت هرات 14 تن ازافراد مخالفین دولت کشته شده اند،که احتمال میرود دو قوماندان مشهور طالبان عبدالرحمن مالدار و ملاعصمت در میان کشته شده گان باشند، اما پولیس ولسوالی اوبه میگوید: بررسی های هیئت اعزامی شان، نشان میدهد که دراین رویداد به هیچ کس آسیبی نرسیده است.ii

عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندان امنیه هرات می گوید: شب گذشته طیاره های نیروهای خارجی مواضع طالبان را در این مرز میان ولسوالیهای چشت واوبه و ولایت غور هدف قرار داده اند، که تلفات سنگین را به طالبان وارد کرده است.

وی افزود:راپورهای رسیده حاکی ازآن ست که در نتیجه این بمباردمان، بین 11 تا 14 تن از افراد طالبان کشته شده اند، که احتمال میرود “عبدالرحمان مالدار وملاعصمت دوتن ازقومندانان مشهورطالبان” نیز دربین کشته شده گان باشند.

از سوی دیگر شیرآقا الکوزی قوماندان امنیه ولسوالی اوبه هرات گفت: هیئت را که به منظور برسی موضوع به منطقه اعزام کرده اند، میگوید: این رویداد تلفاتی درپی نداشته است و به هیچکس آسیبی نرسیده است.

گروه طالبان تا به اکنون دراین مورد ابراز نظری نکرده اند.

لوکه سنگ یکی از مناطق صعب العبور میباشد، که درمرز میان ولایت غور با ولسوالی های چشت و اوبه هرات متصل میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top