دو قوم بزرگ در هرات پس از چهار سال درگیری، آشتی کردند

دو قوم بزرگ در ولسوالی شیندند هرات که سال‌ها با هم درگیر بودند، با پادرمیانی بزرگان قومی و اداره محلی، از اختلافات دست کشیده و با هم آشتی کردند.

مقام‌های محلی در هرات می‌گویند از چهار سال به این‌سو این دو قوم با هم درگیری داشتند که در این میان چهار تن از هر دو طرف کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

در خبرنامه‌ای دفتر مطبوعاتی مقام ولایت هرات آمده است که این دو قوم سال‌ها بر سر موضوعات مختلف با هم درگیر بودند که بر علاوه‌ای تلفات انسانی، خسارات مالی زیادی را نیز به همدیگر وارد ساخته اند.

خبرنامه می‌افزاید که والی هرات از آشتی این دو قوم با هم، ابراز خرسندی کرده و افزود هر دو قوم بزرگ وعده سپرده اند تا از این پس در قسمت آبادانی منطقه‌ای خویش همکاری کنند.

والی هرات خطاب به بزرگان قومی گفت باید تلاش کنند تا دیگر اقوام و جوانانیکه در منطقه‌ای‌شان و دیگر مناطق بر سر موضوعات مختلف درگیر هستند، به صلح دعوت کنند.

محمد آصف رحیمی والی هرات افزود که دشمن از این اختلافات بهره گرفته و نا امنی‌ها را بیشتر می‌سازد و اگر این اختلافات کنار گذاشته شود دیگر هیچ‌گاه دشمن در میان‌مان رخنه نخواهد کرد.

اختلافات کوچک خانواده‌گی در کشور همواره سبب درگیری‌های بزرگ شده است که در هفته‌ای جاری در دو رویداد جداگانه در هرات که برخواسته از اختلافات خانواده‌گی بود، سبب جان باختن نزدیک به ده تن گردید.

گزارش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top