دو ورزشکار بایسکل ران میخواهند با رکاب زدن در مسیر هرات-کابل پیام صلح را به مردم کشوربرسانند

دوتن از باشنده گان هرات تصمیم گرفته اند تا میسر هرات تا کابل را با بایسکل رکاب بزنند و پیام صلح را به مردم ولایات این مسیرها برسانند.

ضیاالدین نظامی وعبدالغفور رهایی دوتن از ورزشکاران بایسکل رانی هستند، که میخواهند، توسط بایسکل به تمامی شهر ها و ولسوالی های که درمسیر راه شان ازهرات تا کابل واقع شده است، پیام صلح را انتقال دهند.DSC09671

این ورزشکاران بایسکل رانی میگویند: وظیفه خود میدانند تا هر چند کوچک هم باشد، اما آنها تصمیم گرفته اند، تا به بایسکل مسیر راه هرات تا کابل را ربکاب بزنند و پیام صلح را به مردم و گروه های مختلف دراین مسیرها برسانند.

آنان میگویند: هرچند این کار ساده ی نبود و خطرات احتمالی آنان را تهدید میکند، اما آنها به عنوان شهرواندان افغانستان، رسانیدن پیام صلح را به دیگران وظیفه ورسالت خود میدانند.

با این حال مسئولان فدارسیون ورزشی هرات ورزشکاران را سفیر صلح در جامعه عنوان میکند این حرکت را یک گام کامل بی طرفانه و خاص به منظور رسانیدن پیام صلح میخواند.

از سوی هم مولوی غلام سرور رئیس شورای صلح هرات میگوید: قرار است این افراد پیام صلح را به هر شهر، ولسوالی و باشنده گان مناطقی که در مسیر راه شان است، برسانند.

وی تاکید دارد که ورزشکاران سفیران صلح کشور بوده اند و همواره برای مردم خوشی و همبستی به وجود آورده و میآورند.

طوریکه گفته میشود: این دو ورشکار بایسکل رانی قبلآ در کشور ایران مسیر مشهد تا تهران را با بایسکل پیموده اند، که با استقبال زیادی از سوی مهاجرین افغانستان در ایران روبرو شده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top