دیدار سفیر کشور اندونزیا از پوهنتون هرات

سفیر کشور اندونیزیا درکابل طی سفری  به ولایت هرات از امکانات تدریسی، لابراتوارها و کتابخانه های پوهنحئ های زراعت و انجنییری دیدن نموده وخواهان امضای تفاهمنامه در بخش های مختلف گردید. انصاری تاج الدین سفیر کشور اندونزیا هدف از سفرش به ولایت هرات را تأمین ارتباطات علمی، فرهنگی و تخنیکی در بخش های مختلف پوهنتون هرات علام نمود.

انصاری تاج الدین، سفیر کشور اندونزیا دراین سفر ضمن اعلام  همکار ی های کشورش به افغانستان گفت: روابط اکادمیک علمی بین اندونزیا و افغانستان از سال 2014میان وزارت معارف و وزارت تحصیلات عالی به امضاء رسیده و برای 25 تن از محصلان اناث بورسیه داده شد، که این محصلان در پوهنتون نهضت العلماء مصروف تحصیل اند.Picture1

وی افزود: درحال حاضر سالانه هشت تن بر اساس شایستگی و لیاقت در پوهنتون های اندونزیا، در مقاطع ماستری و دوکتورا برای ادامه ی تحصیل جذب می شوند.

درهمین حال پوهنمل دوکتور عبدالله فایز سرپرست پوهنتون هرات، امکانات تدریسی، علمی و اکادمیک این نهاد علمی را شرح داد و خواهان تامین ارتباطات بیشتر با نهاد های علمی و اکادمیک ملی و بین المللی گردید.

در این دیدار تاکید شد تا در آینده نزدیک، استادان بتوانند ظرفیت های علمی خویش را در تفاهم با پوهنتون های اندونزیا بالابرده و به درجه علمی ماستری و دوکتورا نایل گردند.

مسئوولان پوهنتون هرات همچنان از سفیر اندونزیا تقاضا نمودند، تا در قسمت اعمار ساختمان سازی و انکشاف ساحات تدریسی، اعمار ساختمان ادیتوریم برای برگذاری کنفرانسها، سیمینارها و محافل پوهنتون هرات همکاری و مساعدت نماید.

وی با اشاره به وضعیت خوب هرات  وعده نمود تا زمینه همکاری های بیشتر پوهنتون های اندونزیا را در بخش های تبادل استادان، محصلان و محققان، انکشاف نصاب درسی، نشر مقالات بین المللی و بالابردن ظرفیت های علمی با پوهنتون هرات وهمچنان ارتقای  رشد اقتصادی هرات، مساعد سازد.

گفته میشود این دیداربا اهدای تحایفی از طرف مسوولان پوهنتون هرات به سفیر کشور اندونیزیا و هیئت همراه اشت و اهدای تحایف و مدال کشور اندونزیا توسط سفیر آنکشور به رئیس پوهنتون هرات خاتمه یافت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top