دیدار مقاماهای، ارشد پولیس مرزی افغانستان و ایران

مقامهای ارشد پولیس سرحدی افغانستان و ایران با هدف تعاملات مرزی در زمینه های مختلف، بخصوص تامین امنیت مرزهای دو کشور باهم دیدار وگفتگو نمودند.گفته میشود: مهمترین مباحث این نشست یک روزه را کنترل و انسداد مرزها نسبت به ورود غیرمجاز از سمت هردو کشور و تامین امنیت جدی خطوط مرزی نسبت به ورود مواد مخدر، قاچاق انسان و جلوگیری ازتداخالات دو جانب تشکیل میداد. درهمین حال مسئوولان قوماندانی قول اردوی ۲۰۷ ظفر، مستقر در بادغیس مدعی اند، که در جریان عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان علیه طالبان مسلح در ولسوالی بالامرغاب که هم مرز با کشور ترکمنستان میباشد، ضربات سنگینی را بر مخالفان مسلح دولت وارد کرده اند.

ساماندهی وتسهیل امور مرزها میتواند بصورت مستقیم در تحکیم روابط و یا برعکس، باعث ایجاد تنش بین دو کشور شود، مقامات پولیس سرحدی کشور: پالیسی وسیاست خارجی دولت افغانستان درقبال کشورهای منطقه وهمسایه را استوار براصل احترام متقابل اعلام کرده میگویند: بخاطر برطرف ساختن برخی چالش ها و تلاش درجهت تحکیم مناسبات دوستانه بین دوکشور با مقامهای پولیس سرحدی ایران دیدار وگفتگو نموده اند.DSC08523

رحمت الله روفی قوماندان عمومی پولیس سرحدی کشور گفت: به ارتباط هماهنگی بیشتر و تحکیم بیشتر سرحدات کشور روز گذشته با مقام های پولیس سرحدی ایران دیدار کرده است.

وی افزود: دراین گفتگو روی مسایل هماهنگی، کمک وهمکاری نیروهای مرزی، وجلوگیری از مداخلات درامور همدیگر، جلوگیری از قاچاق مواد مخدرو قاچاق انسان بحث شده است، که برای عملی ساختن این موارد، هردو کشور اقدامات جدی مینمایند.

درهمین حال مقامهای اردوی ملی درحوزه غرب کشورمیگویند: نیروهای مشترک امنیتی افغان از 4 روز بدین طرف عملیات تصفیوی را در ولسوالی بالامرغاب بادغیس که هم مرز با کشور ترکمنستان میباشد، برعلیه طالبان راه اندازی نموده اند.

جنرال محی الدین غوری رییس ارکان قوماندانی قول اردوی ۲۰۷ظفر و فرمانده عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان در بالامرغاب گفت: در این عملیات که تا به اکنون 5 طالب کشته و 11 تن دیگر شان زخمی شده اند، مناطق جوی گنج، سرخلینگ، لودینی ها و کابلی ها از وجود طالبان مسلح کاملآ پاکسازی گردیده است.

از سوی هم قوماندان کندک اردوی ملی در بالامرغاب میگوید: در این عملیات قطعات مشترکی از سربازان کوماندو، اردوی ملی، پولیس و امنیت ملی اشتراک داشته و قرار است این عملیات تا پاکسازی کامل آن ولسوالی از وجود طالبان ادامه داشته باشد.

با این حال حال شماری از نیروهای امنیتی که در این عملیات شرکت کرده اند، میگویند: آماده اند تا از خاک خویش دفاع نموده و به طالبان جواب دندان شکن بدهند.

آنان از هماهنگی نیروهای شامل در این عملیات سخن گفته و اضافه می نمایند، که تمام نیروها با یک هماهنگی خوبی توان رویاروی با طالبان مسلح را داشته و طالبان مسلح توان مقابله با این نیروها را ندارد.

طالبان مسلح تا اکنون در این مورد به رسانه ها چیزی نگفته اند.

درحالی عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان مستقر در بالامرغاب در حالی علیه طالبان مسلح راه اندازی و آغاز می گردد، که معاون اول رییس جمهوری کشور، جنرال عبدالرشید دوستم عملیات دیگری را به هدف پاکسازی گروه طالبان مسلح در مربوطات ولایت فاریاب رهبری و هدایت مینماید.

گفته میشود که این دو عملیات تا پاکسازی کامل ولسوالی های قیصار، غورماچ ولایت فاریاب و بالامرغاب ولایت بادغیس از وجود طالبان مسلح و سایر گروه هراس افگن ادامه پیدا مینماید.

ولسوالی بالامرغاب بادغیس هم مرز با کشور ترکمنستان میباشد، که گفته میشود: افراد طالبان درآن مناطق حضور گسترده ی دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top