دیدار وزرای انرژی و آب و مالیه از ولایت فراه

وزرای مالیه و انرژی وآب طی یک سفر رسمی به ولایت فراه آمده اند. گفته میشود دراین سفر سفیر کشورایران درکابل و شماری ازنماینده گان ولسی جرگه نیز شرکت دارند، گفته میشود که دولت مرکزی تلاش دارد تا افزون بر راه اندازی عملیات نظامی بمنظور تامین امنیت آن ولایت، با تطبیق پروژه های بازساز در بخش های مختلف مشکلات باشنده گان این ولایت را حل نماید.

اکلیل حکیمی وزیر مالیه، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب،  سفیر ایران در کابل و یک تعداد اعضای ولسی جرگه به منظور بررسی مشکلات عمده باشنده گان فراه طی سفری رسمی به آن ولایت سفر کرده اند.3

منابع خبری میگویند: در این سفر محمد آصف ننگ والی فراه پیرامون وضعیت عمومی فراه و دستآوردهای رهبری آن ولایت در از افزایش بی پیشینه ی عواید گمرک آن ولایت خبرداد.

فعال سازی شبکه برق، آغاز کاربرق وارداتی آن ولایت از کشور ایران، اسفالت سرک ترانزیتی بندرشیخ ابونصر فراهی وآغاز پروژه اعمار بند حیاتی بخش آباد فراه از جمله خواسته های مردم فراه بود، که توسط نماینده گان شان برای هیئت مطرح گردید.

شماری از نماینده گان مردم در این ولایت نیز ابراز امید واری کرده اند، که این سفر وزرا به این ولایت سمبولیک نبوده و تاحدی مشکلات شانرا حل خواهند كرد.

همچنان هیئت مذکور از گمرک ولایت فراه که گفته میشود دراین اواخر رشد چشمگیری داشته است، دیدن نموده است.

والی فراه میگوید: عواید گمرک فراه در ماه ثور سال روان به 469 میلیون افغانی رسیده است که این خود مبارزه با فساد اداری و جمع آوری درست عواید ملی را نشان میدهد.

محمد آصف ننگ والی فراه علت عمده افزایش عواید گمرک فراه را مسدود نمودن راه های قاچاقی بر روی تاجران و ایجاد سهولت برای وارد کنندگان کالاها عنوان کرد.

از سوی هم شماری از تاجران در ولایت فراه نیز تائید می کنند، که نسبت به سال های گذشته وضعیت گمرک فراه بهبود یافته است.

ولایت فراه در غرب افغانستان از جمله ولایاتی است که مرز مشترک با کشور ایران دارد.

شماری ازمردم آن ولایت میگویند: با اینکه موجودیت یک گمرک تجارتی در این ولایت باعث شده تا هر ساله با ورود کالاهای تجارتی عواید زیادی به خزانه دولت مرکزی واریز شود، اما مسئولان پایتخت کمتر توجهی به بهبود وضعیت باشنده گان این ولایت نکرده اند.

گفتنیست که پیش از این نیز شماری از وزرا به این ولایت سفرکرده بودند، اما همه  وعده های سپرده شده از سوی آنها برای مردم عملی نشده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top