دیپلومات‌های هند در هرات، مبارزه مشترک باید در برابر تروریزم آغاز گردد

یگانه دیپلومات هندی در ولایت هرات تروریزم را دشمن مشترک مردم افغانستان و هندوستان عنوان کرد و افزود که مبارزه مشترک و جدی بر علیه گروه‌های هراس‌افگن نیاز است.

این مطلب را کمار گورو جنرال کنسول هندوستان مقیم ولایت هرات در شصت و نهمین سالروز استقلال کشورش بیان کرد.

کمارگورو جنرال کنسول هندوستان در هرات در مراسم 69‌همین سالروز استقلال کشورش که با حضور مقام‌های محلی در هرات راه‌اندازی شده بود، از تعهد دولت‌اش به ادامه کمک به دولت و مردم افغانستان خبر داد.

او ترورویزم و حامیان آنان را در جهان محکوم کرده و افزود که تروریزم دشمن مشترک جهانیان است و بر علیه آنان، دنیا باید مشترک مبارزه نماید.

از سوی‌هم این دیپلومات هندی می‌گوید در جریان چند سال گذشته بیش از دو میلیارد دالر در بخش‌های مختلف در افغانستان به مصرف رسیده و قرار است در آینده هم‌چنان این کمک‌ها ادامه داشته باشد.

وی افزود در حال حاضر کشور هندوستان در حال اجرای پروژه‌های انکشافی در نقاط مختلف افغانستان است که نزدیک به 40 پروژه‌ای بزرگ و کوچک در ولایت‌های حوزه‌غرب افغانستان تحت کار است.

در این مراسم که در کنسولگری کشور هندوستان در هرات برگزار شده بود، والیان ولایت‌های هرات و غور ضمن سپاسگزاری از کمک‌های کشور هندوستان روابط دوستی افغانستان و هندوستان را، رابطه‌ای دو تمدن خواندند و گفتند که این رابطه ریشه در تاریخ کهن دارد.

آنان هم‌چنان خواهان ادامه‌ای این روابط و حمایت کشورهندوستان از افغانستان شدند.

روز استقلال هند تاریخی است که در قانون اساسی آن کشور به اجرا در آمده و جایگزین قانون دولت هند در ۱۹۳۵ به عنوان سند حاکم هند در ۲۶ جنوری سال ۱۹۵۰ شد.

از این روز همه سال در کشور هند و تمام نماینده‌گی‌های دیپلماتیک آن در کشورهای سراسر جهان تجلیل می‌شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top