رییس محاکم امارت اسلامی: طالبان‌مسلح باید از کشتار افراد بی‌گناه دست بکشند

مسوول محاکم گروه طالبان‌مسلح زیر نام امارت اسلامی با نشر یک اعلامیه در ولسوالی‌های ولایت هرات از طالبان‌مسلح خواسته تا کسانی که از سوی این گروه اسیر می‌شوند بدون فیصله محاکم امارت اسلامی مجازات ننمایند.

این اعلامیه شب‌گذشته در بیشتر ولسوالی‌های هرات در داخل مساجد و روی دیوارها نصب گردیده است.

مولوی عبدالحکیم رییس محاکم گروه طالبان‌مسلح زیر نام امارت اسلامی دراین اعلامیه گفته که در اکثریت موارد افراد بی‌گناه بدون فیصله محاکم آنان از سوی فرماندهان محلی  تیرباران می‌شوند که این خود گناه بزرگ است.

وی هم‌چنان از طالبان‌مسلح خواسته تا در جریان جنگ خندق اصول اسلامی را زیر پا نساخته و به حفظ جان موی‌سفیدان، زنان و کودکان نیز توجه نمایند.

این مقام بلندرتبه قضایی طالبان‌مسلح هم‌چنان از رهبری امارت اسلامی خواسته تا به در خواست مردم که همانا صلح است توجه نموده و تصمیم عادلانه‌ای اتخاذ نمایند.

در همین‌حال جیلانی فرهاد سخن‌گوی والی هرات نشر اعلامیه مولوی عبدالحکیم قاضی‌القضات گروه طالبان‌مسلح در ولسوالی‌های این ولایت را تایید می‌کند.

وی افزود افزایش اختلافات فکری میان طالبان‌مسلح باعث شده تا این گروه به دسته‌های مختلف تقسیم شوند.

سخن‌گوی والی هرات از طالبان‌مسلح می‌خواهد تا به پروسه صلح بپیوندند.

در جریان 3 ماه اخیر این برای چندمین بار است که طالبان‌مسلح با نشر اعلامیه‌های مختلف در ولایت هرات اختلافات‌شان را با رهبری امارت اسلامی اعلام می‌دارند.

آنان می‌گویند ملاهیبت‌الله رهبر طالبان‌مسلح شخصی خودخواه بوده که مدیریت ضعیف او باعث چند دسته‌گی گروه‌شان در افغانستان شده است.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top