راه اندازی بزرگترین عملیات نظامی هوایی و زمینی در حوزه غرب

عملیات بزرگِ با نام طوفان هریرود و به هدف پاکسازی کامل شاهراه هرات – غور از سوی نیروهای امنیتی در غرب کشور آغاز گردید.

مقام های نظامی کشور می گویند پس از ختم این عملیات بر تعداد پوسته های امنیتی در این شاهراه بزرگ افزوده خواهد شد و به طالبان مسلح هشدار میدهند که در سنگر از نشانه آنان بیرون نخواهند رفت.

فضل احمد جنبش فرمانده نیروهای ارتش در غرب کشور می گوید این عملیات به نوع خود بی نظیر است و از طریق هوا و زمین راه اندازی شده است.

او از سربازان تحت امر خود می خواهد تا در صورت نپیوستن مخالفان مسلح به روند صلح، اجسادشان را بیاورند.

در همین حال عبدالقیوم رحیمی والی هرات از مخالفان مسلح دولت می خواهد تا دست از جنگ برداشته و به صلح بپیوندند.

آقای رحیمی تاکید دارد که صلح اولویت کاری حکومت است اما نیروهای امنیتی تا زمانیکه یک فرد دشمن مردم افغانستان در سنگر باشد شجاعانه می جنگند.

با این حال صبح امروز این عملیات از سمت ولایت غور نیز آغاز گردید.

محمدامین احمدز ی فرمانده پولیس غور به خبرگزاری کهندژ گفت نیروهای آنان صبح امروز به حالت آماده باش قرار گرفته و عملیات را آغاز کرده اند.

او گفت نیروهای تحت امرش با تمام قوت مخالفان مسلح دولت را در این مسیر سرکوب خواهند کرد و دیگر نخواهند گذاشت که این مسیر به یک محل تجارت برای مخالفان مسلح دولت باشد.

با این همه سربازانِ که در عملیات شرکت کرده اند به مخالفان مسلح دولت هشدار میدهند که یا به صلح بپیوندند یا آنان را در سنگر ها خواهند کُشت.

این سربازان می گویند، با یک روحیه قوی وارد این عملیات شده ایم و به مردم خود اطمینان می دهیم که برای حفظ جان شان از هیچ گونه ابزاری دریغ نکنیم.

شاهراه هرات – غور از ناامن ترین شاهراه های کشور است که نزدیک به یک دهه طالبان مسلح در آن لانه کرده و هرزگاهی این مسیر را بر روی رفت و آمد مسدود می کردند.

اخاذی، سرقت های مسلحانه، تبرباران افراد مُلکی و نظامی از جمله موارد ناامنی در این مسیر می باشد.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top