رشد پرورش کرم ابریشم در ولایت هرات

شماری از دهقانان در ولایت هرات از روند پرورش وحاصل برداری کرم ابریشم ابراز رضایت می نمایند. مسولان اداره زراعت هرات میگویند: امسال بیش از 250 تن کرم پیله حاصلبرداری شده که دهقانان هرات بیشتر از 50 میلیون افغانی را از پروروش کرم ابریشم بدست آودند. گفته میشود: صنعت پروروش کرم ابریشم شماری از زنان را نیز در سطح ولسوالی ها مصروف به کار ساخته است.

پروروش کرم ابریشم ویا پله در ولایت هرات بیشتر در ولسوالی زنده جان درغرب شهرهرات شهرت دارد.Picture1

روند پروش جعبه های کرم ابریشم در حدی افزایش یافته است، که براساس آمار های اداره زراعت در سال روان بیشتر از 50 میلون افغانی دهقانان هرات از پرورش کردم ابریشم بدست آوردند.

رئیس اداره زراعت هرات میگوید: امسال بشتراز 250 تن کرم پله حاصل برداری شده که در مقایسه با سال گذشته بیشتر از 50 تن افزایش بعمل آمده است.

بااین حال شماری از دهقانان درولسوالی زنده جان هرات از پرورش کرم پله وحاصل برداری آن طی سال روان ابراز خرسندی نموده وخواستار گسترش این صنعت در سایر ولایات کشور هستند.

بیشتر این مصروفیت را زنان برعهده دارند واین زنان پرورش پله را زمینه خیر برای زندگی شان دانسته وتاکید دارند، که جعبه های کرم پله ازکیفیت بهتری برخوردار است.

صنعت پیله وری درولسوالی زنده جان هرات زمینه کاری را برای زنان در عرصه بافنده گی نیزایجاد کرده که درحال حاضر ده ها زن نیز در این زمینه مصروف کار بافنده گی هستند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top