رهایی بیش از صد زندانی از محبس مرکزی هرات، براساس فرمان رئیس جمهوری

بیش از صدتن از زندانیان زندان هرات براساس فرمانهای عفو ریاست جمهوری ازحبس رهاشدند. این فرمانها به مناسبت عیدسعید قربان و 28 اسد سالروز استرداد استقلال کشور صادرشده بود. مسوولان محبس مرکزی هرات میگویند: براساس این فرمان حدود 300 تن نیز در میعاد حبس شان تخفیف آمده است. از سوی هم مسوولان اداره سارنوالی هرات میگویند: تمامی فرمانهای عفو ریاست جمهوری از ابتدای سال تا اکنون تطبیق شده است.

پس ازسال ها در حبس، حالا برگه آزادی شان را دریافت میکنند، زندانیانی که بیشتر به جرم های جنایی درحبس بودند.picture3

فرمان های عفو ریاست جمهوری به مناسبت 28 اسد سالروز استرداد استقلال کشور و عیدسعید قربان شامل حال این زندانیان شده است.

مسوولان زندان مرکزی هرات میگویند: بیش از صد تن از محبوسین و معجوزین که شش تن آن ها بانوان هستند و به جرمهای جنایی زندانی بودند، براساس این فرمان از حبس رهاشدند.

مسئوولان محبس مرکزی هرات میگویند: بر اساس این دو فرمان عفو ریاست جمهوری، درمیعاد حبس حدود 300 زندانی به شمول 31 زندانی زن نیز تخفیف آمده است.

اما کمیسیون تطبیق فرمان عفو ریاست جمهوری روی دوسیه های زندانیان کار می کنند، تا اینکه هرگاه هرکدام از زندانیان با گرفتن تخفیف، میعاد حبس شان تمام شده باشد از زندان آزاد خواهند شد.

درهمین حال عبدالحق احمدی رییس سارنوالی استیناف هرات میگوید: از ابتدای سال جاری تاحالا تمامی فرمان های عفو ریاست جمهوری که از مرکز به هرات رسیده در زندان این ولایت تطبیق شده است.

رییس سارنوالی استیناف هرات گفت: تطبیق فرمانها درحال حاضر روند بهتری گرفته است و تلاش میشود به محض اینکه فرمان به آنها برسد، خیلی زود در زندان تطبیق شود.

درحال حاضر در زندان مرکزی هرات دو هزار 574 تن زندانی هستند، که 154 تن آن ها زنان می باشند.

مسئوولان زندان هرات میگویند: از ابتدای سال جاری تا کنون 500 تن از ندانیان بر اساس فرمان های عفو ریاست جمهوری از حبس رهاشدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top