ریاست جمهوری: برای مدیریت آب‌ها هر نوع قربانی را حاضر هستیم بدهیم

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید نیروهای دفاعی کشور در قسمت تامین امنیت بندهای آبی و مدیریت آب‌ها، حاضر هستند هر نوع قربانی را بدهند.

شاه‌‍حسین مرتضوی سخنگوی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در یک کنفرانس خبری؛ به کشور هایکه به گروه‌های هراس‌افگن همکاری می‌کنند هشدار می‌دهد که باید از گذشتگان پند گرفته باشند.

آقای مرتضوی بی‌آنکه از کشورِ نام ببرد می‌گوید ریاست جمهوری افغانستان مسیر را که انتخاب کرده‌ در این راه مصمم است و برای مدیریت آب‌های خویش، حاضر است هر نوع قربانی را بدهد.

او می‌گوید هر نوع همکاری کشورهای منطقه با گروه‌های هراس‌افگن، نه تنها به ثبات منطقه کمک نمی‌کند بل خطر را در منطقه تشدید می‌دهد.

سخنگوی رییس جمهوری کشور افزود سیاست خارجی افغانستان با تمامی کشورها دولت‌محور است و انتظار می‌رود تا تمامی کشورها با افغانستان رابطه‌ای دولت‌محور داشته‌باشند.

وی از کاروان بازسازی و آبادانی کشور سخن زد و افزود که این کاروان حالا به‌راه افتاده است و با هیچ‌گونه حمله هراس‌افگنی در هیچ نقطه‌ای از کشور متوقف نخواهد شد.

در حالی این سخنان بیان می‌گردد که پس از سقوط ولسوالی تیوره ولایت غور که خطر بند سلما ولایت هرات را تهدید می‌کرد، شماری از منابع محلی در غور از همکاری‌های کشور ایران با گروه‌های هراس‌افگن به‌خاطر دست‌یابی به بندسلما سخن زدند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top