زخمی شدن 4 نمازگذار براثر انفجاری در داخل یک مسجد در شهر هرات

درنتیجه یک انفجار در داخل یک مسجد در شهرهرات چهار نمازگذار زخمی شدند. این رویداد حوالی ادای نماز شام روز گذشته در منطقه ی غور درواز شهر هرات رخداده است.

مقامهای محلی در شهر هرات میگویند: یک مقدار مواد انفجاری که در داخل لای یک کتاب جا سازی شده بود، درهنگام نماز شام انفجار نموده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید: این حادثه در یکی از مساجد در منطقه غور درواز که در مرکز شهر هرات موقیعت دارد، به وقوع پیوسته است.

از سوی هم داکتران موظف در شفاخانه ی حوزه وی هرات میگویند: چهار زخمی از اثر این انفجار به آن شفاخانه منتقل گردیده اند.

محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه ی حوزه وی هرات میگوید: وضعیت زخمی شده گان خوب است و سه تن پس از تدوای از شفاخانه مرخص گردیده اند ویکتن دیگر نیز تحت تداوی قرار دارد.

این رویداد واکنش های مردم هرات را در پی داشت و شماری از علمای دین و فعالین مدنی حمله برمساجد و نمازگذاران را محکوم نموده واین عمل را کار دشمنان دین میخوانند.

به باور شماری از فعالین مدنی دشمنان اسلام میخواهند تا با حمله برمساجد، رعب ووحشت درمیان مردم ایجاد نموده و میان مذاهب اسلامی تفرقه افگنی نمایند.

درهمین حال مقامهای امنیتی میگویند: تحقیقات ارگان های کشفی و استخباراتی برای شناسایی عاملین این قضیه و همدستان شان با جدیت آغاز گردیده است.

چند هفته قبل نیز مواد انفجاری که در نزدیکی منبر امام جمعه مسجد جامع بزرگ شهر هرات، جابجا گردیده بود، قسمتی از آن انفجار نمود و قسمت دیگر آن توسط نیروهای امنیتی کشف وخنثی گردید.

آن رویداد تلفاتی در پی نداشت، اما به گفته ی مقامهای امنیتی اگر تمامی مواد انفجار مینمود، احتمال تلفات جانی زیادی بر نمازگذاران میرفت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top