زنان هرات خواهان نقش بیشتر در حکومت وحدت ملی هستند

شماری از بانوان فعال در هرات می گویند: حکومت وحدت ملی به تعهدات خود در برابر زنان عمل نکرده است. این بانوان در گردهمایی خواهان سهم بیشتر زنان در اداره های دولتی و دادن چند اداره کلیدی حکومتی به زنان شدند. این فعالان حقوق بانوان تاکید دارند که تا هنوزهم در برابر زنان در اداره های دولتی تبعیض وجود دارد و حلقاتی در تلاش محدود ساختن فعالیت بانوان هستند.

درآستانه سفر رئیس جمهوری غنی به ولایت هرات، اینجا بانوان فعال هراتی گردهم آمده تا صدای اعتراض خودرا به رهبران حکومت وحدت ملی برسانند، اعتراض به بدقولی رهبران به زنان و سهم ندادن به بانوان در اداره­های دولتی.2222

مریم اعیانی برگذارکننده ی این برنامه میگوید: زنان در هرات به حاشیه رانده شده و سهم شان در راس اداره­های دولتی بسیار ناچیز است.

آنگونه که این خانم های فعال احتماعی می­گویند: خیلی از زنان هرات ظرفیت­های فوق العاده­ای دارند، اما حضور این زنان فعال در اداره­های دولتی و در تصمیم­گیری­ها کم­رنگ است.

به باور آنان، هنوزهم در برابر زنان در سطح اداره های دولتی تبعیض وجود دارد و رهبران حکومت باید به وعده­های خود در برابر زنان عمل کنند.

درهمین حال آمار اداره امور زنان هرات حضور 40 درصدی زنان در اداره­های مختلف دولتی در این ولایت را نشان می­دهد.

محبوبه جمشیدی رئیس اداره امورزنان هرات میگوید: بیشتر این بانوان در اداره معارف و به عنوان آموزگار مصروف کار هستند و در کل کارمندان خدمات ملی در هرات شامل بیش از 23 هزار مرد و نه هزار زن هستند.

در این میان، اکثر زنان در پست­های پایین دولتی مصروف به کار هستند.

از مجموع 64 اداره دولتی در هرات فقط در راس دو اداره ی امور زنان و اداره کار و امور اجتماعی زنان حضور دارند.

اما حالا این زنان خواهان سهم بیشتر بانوان در اداره­های کلیدی و تصمیم گیرنده دولتی در هرات هستند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top