ساخت یک باب تعمیر جدید، در لیسه گوهرشاد بیگم هرات

یک باب تعمیردر لیسه ئی گوهرشاد بیگم هرات که جدیدآ ساخته شده است، گشایش یافت. گفته میشود: تمامی هزینه این ساختمان که 180 هزار دالر میشود، از سوی مردم واولیای شاگردان این مکتب پرداخته شده است. مدیره ی لیسه ی گوهرشاد بیگم میگوید: این تعمیر دارای 14 اتاق درسی می باشد، که با ساخت آن مشکلات نبود جای حدود 2 هزار شاگردانی که قبلا در زیر خیمه ها درس می خواندند،مرفوع شده است.

ساختمان جدیدی که در داخل لیسه گوهرشاد بیگم هرات به کمک مالی مردم و اولیای شاگران آن مکت ساخته شده است، باحضور مقام های محلی هرات افتتاح ومورد بهره برداری قرارگرفت.nama ha_2

گفته میشود: همه هزینه های ساخت این تعمیر که به مبلغ 180 هزار دالر آمریکایی میشود، از سوی استادان، اولیاء شاگردان ومردم هرات پرداخته گریده و دولت در تامین بودجه ی آن هیچ نقشی نداشته است.

زیب النسا مفتی زاده مدیره لیسه گوهرشاد میگوید: این تعمیر در دو طبق ساخته شده است که دارای 14 اتاق درسی می باشد.

وی افزود: با ساخت این تعمیرمشکلات حدود 2 هزار شاگرد، که قبلا در زیر خیمه ها درس می خواندند رفع شده و اکنون در داخل این ساختمان درس می خوانند.

در همین حال شماری از دانش آموزان لیسه گوهرشاد از ساخت این تعمیر احساس خرسندی کرده ، می گویند درحال حاضر مشکلات زیادی که آنان قبلآ درنبود جای مناسب درسی داشته اند،رفع شده است.

به گفته این شاگردان: درگذشته شمار زیادی از دانش آموزان در هوای گرم و سرد در زیر خیمه ها درس می خواندند، که حال با ساخت این تعمیر مشکل تنگی مکان بر طرف شده است.

درین اواخر توجه وعلاقه مندی مردم به درس وتعلیم درهرات نسبت به گذشته زیاد شده است و درحال حاضر نیز چندین ساختمان مکتب دیگر از بودجه مردم درحال ساخت وبازسازی است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top