سفر رئیس جمهور غنی با برکناری 5 مقام محلی و قوماندانان امنیه 15 ولسوالی هرات خاتمه یافت

رئیس جمهور غنی در سفر به ولایت هرات روسای 5 اداره ملکی و قوماندانان امنیه پانزده ولسوالی این ولایت را از کار برکنار نمود.

اشرف غنی احمدزی صبح روز شنبه وارد ولایت هرات شد و تا شام همین روز با مقامات امنیتی، تاجران ملی، علمای دین، بزرگان قوم، فعالان زن و نمایندگان مردم هرات در شورای ولایتی دیدن نمود و روی مسائل امنیتی و حکومت داری صحبت کرد.vlcsnap-2014-12-28-00h50m12s122

آقای غنی در این سفر ماریا بشیر سارنوال استیناف ولایت هرات ، بصیر احمد آروین طاهری رئیس معارف ، خسرو عبدالله رئیس مواد نفت ، غلام سرور صدیقی رئیس هرات برشنا و تمیم کاکر رئیس گمرک این ولایت را از وظیفه برکنار نمود.

وی افزود: این افراد به اساس شکایات موجود و پس از بررسی هیات اعزامی ریاست جمهوری که چندی پیش به ولایت هرات فرستاده شده بود از وظیفه برکنار شدند و قرار است افراد شایسته جایگزین آنها شوند.

رئیس جمهور غنی گفت روسای مواد نفت، گمرک، معارف، برق و کارمندان بخش تشریح گمرک هرات ضمن برکناری از وظیفه به ارگانهای عدلی و قضایی نیز معرفی گردیدند.

بنا به اظهارات وی به منظور تامین امنیت بهتر و مدیرت درست در ولایت هرات، قوماندانان امنیه 15 ولسوالی هرات نیز از وظایف شان تبدیل گردیدند و به جای شان افراد با تجربه و کاردان مقرر خواهند شد.

آقای غنی در بخشی دیگر از صحبتهایش گفت آن عده ولسوالهایی که درهرات از طریق رقابت آزاد در پست شان مقرر نگردیدند از وظیفه سبکدوش و اشخاص شایسته جانشین شان میگردند.

رئیس جمهور افغانستان در این کنفرانس مطبوعاتی همچنان گفت نا امنی در هرات مانند آتشفشان خاموشیست که قابل حل شدن است.

به گفته او مقامات ارشد امنیتی در این ولایت مکلفند تا هر سه ماه گزارش کاری خود را به باشندگان این ولایت اراعه کنند و رضایت شهروندان این ولایت را کسب نمایند.

در ختم این کنفرانس خبری، رئیس جمهور غنی گفت با بوجود آوردن اصلاحات در بخشهای مختلف تلاش میکنند تا در آینده نچندان دور هرات را به یک مرکز بین المللی تجارت و ترانزیت مبدل نمایند.

گزارش: شعیب تنها

ایدیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top