سفر رئیس جمهور غنی به هرات و انتقاد تاجران و فعالین مدنی

دومین سفر رئیس جمهور غنی پس از تشکیل حکومت وحدت ملی به ولایت هرات امروز با انتقاد شماری از تاجران و  فعالین مدنی در این ولایت همراه بود.

swe

رئیس جمهور غنی حوالی صبح امروز وارد ولایت هرات شد و با نیروهای امنیتی افغان و با شماری از بزرگان, روسای دوایر دولتی و نمایندگان مردم در شورای ولایتی ملاقات نمود.

در این سفر وزرای خارجه, معادن, رئیس مستقل ارگانهای محل و لوی درستیز قوای مسلح کشور رئیس جهور غنی را همراهی نمودند.

آقای غنی به مردم هرات وعده داد تا به منظور حل چالشهای امنیتی و رسیده گی به خواستهای مردم, ولسوالی شیندند را به چند ولسوالی دیگر تقسیم میکند .

وی گفت دیگر نمیخواهیم که ولسوالی شیندند زخم ناسور افغانستان پنداشته شود.

رئیس جمهور غنی همچنان در جریان صحبتهایش گفت که یکی از دلایل جنگ تحمیلی در افغانستان این است که دشمنان کشور میخواهند که افغانستان از یک موقف ضعیف وارد مذاکرات صلح شود که به گفته او این یک محال است و موقف افغانستان در این عرصه قوی بوده و خواهد بود.

قرار بود در این سفر آقای غنی از بند آبی پاشتان در ولسوالی کرخ و فابریکه های تاجران در شهرک صنعتی هرات دیدن نماید اما گفته میشود به دلایل نا معلومی از این تصمیمش صرف نظر نموده است.

رئیس جمهور افغانستان در جریان صحبتی که با شماری از باشندگان هرات داشت روی تکمیل پروژه های نیمه کاره , رشد زراعت و مالداری, برطرف شدن مشکلات برق, تکمیل پروژه خط آهن و بازپس گیری زمینهای غصب شده در شهرک صنعتی هرات تاکید نمود.

با این حال شماری از تاجران و فعالین مدنی در هرات این سفر رئیس جمهور غنی را تشریفاتی عنوان کرده و مدعی شدند که وی در این سفر با کسانی صحبت کرده که از مشکلات اساسی مردم هرات اطلاع آنچنانی نداشتند.

داکتر نثار احمد مصدق سخنگوی اتحادیه داکتران  و سیروس علاف معاون اطاقهای تجارت ولایت هرات میگوید که این سفر هیچ گونه تغیر مثبتی در این ولایت نداشته است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top