سفر سرپرست وزارت دفاع ملی کشور به ولایت هرات

تا زمانیکه افغانها وحدت ملی خود را حفظ نکرده و جنگ را از قریه ها و شهرهای ولایاتشان مهار ننمایند آتش جنگ در این کشور شعله ور خواهد بود.

این مطلب را معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی کشور امروز در جریان سخنرانی اش با سربازان و افسران اردوی ملی در ولایت هرات بیان داشت.

وی افزود جنگ افغانستان یک جنگ تحمیلی از سوی کشورهای بیگانه میباشد و این کشورها تلاش میکنند تا آتش بی اتفاقی را در بین افغانها شعله ورسازند.

آقای استانکزی از کشورهای منطقه خواست، تا در برقراری صلح و امنیت در افغانستان تلاش نمایند زیرا به گفته او آرامی افغانستان آرامش منطقه میباشد.

سرپرست وزارت دفاع ملی کشور همچنان در جریان صحبتهایش از افزایش کمکهای کشورهای بین المللی به قوای مسلح افغانستان خبر داد و گفت که این کمکها بر ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی افغان تاثیر بسزایی دارد.

وی در پاسخ به اظهارات جنرال مک نیکولسن که قرار است جایگزین جنرال کمپبل قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان شود گفت که امنیت افغانستان به وخامت کشیده نخواهد شد.

به گفته اقای استانکزی نیروهای امنیتی افغان از تمامی تلاشهای شان به خاطر تامین امنیت کشورشان استفاده خواهند کرد و نمیگذارند وضعیت امنیتی کشورشان به وخامت کشیده شود.

جنرال جان نیکلسون که برای قوماندانی نیروهای بین المللی در افغانستان نامزد شده است، چند روز قبل گفته بود که وضعیت امنیتی افغانستان رو به خرابی است و وعده داد که راجع به تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان تجدید نظر کلی می‌کند.

سرپرست وزارت دفاع ملی کشور در حاشیه سفر ۵ ساعته اش به هرات کارکرد نیروهای اردوی ملی در حوزه غرب را تقدیر نمود و برای شماری از جنرالان اردوی ملی در این حوزه مدال افتخار را تفویض نمود.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top