سفیر آمریکا: حمله به کنسولگری آمریکا در هرات تاثیری بر روابط دو کشور نخواهد گذاشت

سفیر آمریکا در کابل در سفر به ولایت هرات حمله تروریستی اخیر به قنسولگری آن کشور در هرات را شدیدا” محکوم نمود و گفت که این گونه حملات بر فعالیت آنها در افغانستان تاثیری نخواهد گذاشت.safer

“جیمز کاننگهام” سفیر آمریکا شش روز بعد از حمله تروریستی بر قنسولگری آمریکا در هرات وارد این شهر شد و در دیدار با مقامات محلی ولایت هرات، این حمله تروریستی را کار دشمنان صلح و ثبات در افغانستان و منطقه عنوان کرد.

وی مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده های قربانیان این حمله ابراز نمود و از حضور به موقع و مهار سریع این حمله تروریستی توسط نیروهای داخلی و بین المللی قدردانی کرد.

آقای کننگهام گفت با وجود ببارآمدن خسارات هنگفت مالی، قنسولگری آمریکا همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد.

از طرف دیگر سید فضل الله وحیدی والی هرات این حمله را کار دشمنان خارجی مردم افغانستان دانست و تاکید نمود که تروریستان خارجی که در این حمله کشته شدند قصد داشتند تا امنیت مردم و رابطه دوستی بین دو کشور را خدشه دار سازند.

آقای وحیدی با اشاره به اظهارات فرستاده خاص رئیس جمهور آمریکا در امور افغانستان که گفته بود در این کشور جنگ داخلی وجود دارد گفت طرح ریزی و انجام این حمله تروریستی توسط تروریستان خارجی نشان داد که در افغانستان جنگ استخبارات منطقه جریان دارد.

به گفته والی هرات اجساد ترویستان انتحاری که در این حمله بر جای مانده است همه گی اتباع خارجی میباشند.

گفتینست در حاشیه سفر سفیر آمریکا به هرات ” جیم یاند ” به عنوان کنسول جدید آمریکا در هرات معرفی شد.

او جانشین جولین برنز میباشد که از دو سال به این سو به حیث دومین قنسول آمریکا در هرات فعالیت داشت.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top