سفیر چین: تاجران کشورما علاقه مند سرمایه گذاری درافغانستان هستند

سفیر چین در افغانستان در سفر خود به ولایت هرات از ادامه های همکاری اقتصادی اش در بخش های تجارت و ایجاد زمینه سرمایه گذاری از سوی تاجران چینی در این ولایت سخن زد. او می گوید: تاجران چینی علاقه دارند تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند و سفارت چین در افغانستان تلاش خواهد کرد تا روابط میان تاجران دو کشور را بیشتر تقویت ببخشد. از سوی هم مسوولان اتاق تجارت و صنایع ولایت هرات می گویند هرات بستر خوبی برای سرمایه گذاری های خارجی است و در آینده می تواند برای رشد افغانستان مفید باشد.

دینگ شی جون سفیر کشور چین در افغانستان برای اولین بار به ولایت هرات آمده و با تاجران ملی و مقام های محلی دیدار و گفتگو کرد.Vedio (6)

او از ایجاد رابطه خوب میان تاجران چینی و افغان سخن زد و می گوید تلاش خواهد کرد تا رابطه ای تاجران دو کشور را نزدیک تر بسازد.

“افغانستان یک کشور خوب برای سرمایه گذاری به کشور چین است و تاجران چینی علاقه دارند تا سرمایه های بیشتر را به این کشور بیاورند.”

آقای شی جون ادامه داد که کشور چین سومین شریک تجارتی افغانستان است و افزود که در سال 2010 صادر افغانستان به تنها شش میلیون دالر بود اما در سال گذشته این رقم به 14 میلیون دالر افزایش یافته است.

سفیر چین گفت که کشورش علاقه دارد تا مانند سایر کشورها یک کنسولگری را به خاطر سهولت مردم در هرات باز کند.

“صادرات افغانستان به چین نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و به اساس آمار ارایه شده در سال گذشته 14 میلیون دالر افغانستان به چین صادرات داشته در حالی در سال 2010 شش میلیون دالر بود”

از سوی هم رییس اتاق های تجارت و صنایع ولایت هرات می گوید قرار است تمام تعرفه های بانکی بالای کالا های صادراتی افغانستان در چین برداشت شود که این می تواند برای تاجران سودمند باشد.

به گفته ای مسوولان؛ ولایت هرات قطب اقتصادی کشور است و این ولایت می تواند در آینده چرخ اقتصاد افغانستان باشد. هرات پس از ولایت کابل بزرگترین شهرک صنعتی را در خود دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top