سه زن ربوده شده درهرات از قید رها گردیدند

مقامات محلی هرات میگویند: سه زن که سه روز قبل از سوی افراد ناشناس ربوده شدند شام روز شنبه با همکاری بزرگان قومی از مربوطات ولسوالی شیندند هرات آزاد گردیدند. این مقامات درمورد چگونگی ربودن این زنان چیزی نمیگویند: اما شماری از بزرگان قومی در دیدار با والی هرات ربودن زنان واطفال را محکوم کرده وخواستار محاکمه عالمین این قضایا شدند. درهمین حال یک عضو مجلس نماینده گان در هرات از تداوم ربودن مردان وزنان قوم هزاره در کشور بشدت ابراز نگرانی می نماید.

مقامات محلی هرات میگوید: سه زن ودو طفل که سه روز قبل از سوی افراد ناشناس درولسوالی گذره هرات ربوده شدند عصر روز شنبه آزاد و حوالی ساعت 8:30 شب تسلیم خانواده های شان گردیدند.vedio m

والی هرات بااینکه در مورد چگونگی اختطاف وبازداشت عاملین قضیه روشنی نداد اما تاکید دارد، که در برابر رهایی این گروگان گیر شده ها هیچ امتیازی داده نشده واین افراد پس از ربودن شدن به منطقه کلاته نظر ولسوالی شیندند، هرات منتقل شده بودند.

درهمین حال شماری از بزرگان اقوام مختلف ساکن درهرات درنشستی با مقامات محلی این ولایت اختطاف  زنان واطفال رادراین ولایت بشدت محکوم کرده وخواستار برخورد شدید دولت با عامیلن این گونه قضایا شدند.

از سوی هم یک عضو مجلس نماینده گان در هرات  ربودن زنان را در کشور بی پیشینه دانسته وربودن این سه زن رادر هرات کار گروهای سازمان یافته میداند.

این عضومجلس نماینده گان از تداوم ربودن مردان وزنان قوم هزاره در کشور بشدت ابراز نگرانی می نماید.

از سوی هم گفته های وجود دارد که قضیه گروگانگیری این سه زن، موضوع سیاسی نبوده و ارتباط به رویدادهای جنایی دارد.

روز چهار شنبه هفته گذشته سه زن ودوطفل خورد سال که از باشنده گان شهرک جبریل هرات بودند، در اثنای رفتن به یک مجلس عروسی در مسیر راه ولسوالی گذره ی هرات سوار بر یکعراده موترسراچه ربوده شدند واکنون پس از چهار روز از قید رها گردیدند.

گفته های وجود داشت که رباینده گان دوروز قبل در قبال رهایی این زنان خواستار آزادی سه تن از زندانیان محبس هرات شدند، اما اکنون مقامات محلی هرات میگویند: این افراد با همکاری بزرگان قومی آزاد شدند وهیج امتیازی در برابر رهای آنان  داده نشده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top