سیزده تن در یک محکمه ی علنی درهرات محکوم به اعدام شدند

سیزده تن به اتهام اختطاف و قتل درهرات در جریان یک محکمه علنی به اعدام محکوم شدند.در جلسه علنی این دادگاه دوسیه های هجده تن متهم به اختطاف مورد بررسی قرار گرفت. رئیس محکمه ی ابتدایی شهری هرات همچنان در این جلسه یکتن را برائت داد و چهارتن تن دیگر به شمول یک زن را از 5 تا بیست سال زندان محکوم به مجازات نمود. نزدیکان افراد متهم به اختطاف به حکم دادگاه ابتدایی این ولایت اعتراض نمودند.

مسؤلین ریاست محکمه ابتدایی حوزه اول شهری هرات میگویند این افراد چندی قبل از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شدند.

دراین جلسه ی علنی محکمه ی ابتدایی هرات که با حضور وکلای مدافع و سارنوال موظف برگزارشده بود، دوسیه­های هجده تن متهم به اختطاف مورد بررسی قرارگرفت.

در این جلسه 13 تن از متهمان قضایای اختطاف همراه با قتل به اعدام محکوم شدند که رییس هیات قضایی حکم صریح هرکدام از متهمان را در این نشست علنی ابلاغ نمود.

رییس محکمه ی ابتدایی هرات در این نشست علنی یکتن را برائت داد و چهارتن دیگر به شمول یک خانم را به حبس­های 5،6، 15 و 20 سال زندان محکوم به مجازات نمود.

هیئت قضایی در این جلسه اعلام کرد که حق استیناف خواهی متهمان قضایا محفوظ می­باشد.

همچنان رییس هیات قضایی حکم صریح هر کدام از متهمان به حبس را در این جلسه علنی وباحضور متهمان ابلاغ نمود.

دراین جلسه شماری از نزدیکان افراد متهم به اختطاف به این حکم دادگاه اعتراض نمودند و برخی از وکلای مدافع نیز صدور حکم دادگاه ابتدایی را در قبال برخی از این متهمان غیرعادلانه می­خوانند.

گفته می­شود: این هجده تن اعضای یک گروه اختطاف­گر در سطح شهر هرات بودند، که 16 تن آنها از سوی اداره امنیت ملی در ماه نخست سال جاری بازداشت شدند و دو تن دیگر به شمول یک خانم از سوی پولیس این ولایت دستگیرشدند که این افراد به یازده مورد اختطاف متهم هستند.

شماری از باشنده گان هرات نیز اظهار امیدواری میکنند، که با مجازات این افراد واقعات قتل و اختطاف در این ولایت کاهش خواهد یافت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top