سینما گر وفلم ساز سابقه دار هرات، آثار هنری چهارده ساله اش را آتش زد

یک سینما گر در ولایت هرات با اعلام مرگ هنر، تمامی آثار هنری اش را آتش زد. این سینماگر که عبدالرشید اعظیمی نام دارد، میگوید: در اعتراض به بی توجهی وعدم حمایت دولت از فرهنگ و هنر در حضور ده ها هنرمند و فلم ساز دست به این کار زده است.

ده ها تن از هنرمندان، سینما گران و فلم سازان ولایت هرات امروز در مقابل اداره اطلاعات وفرهنگ این ولایت گرد هم آمده و در مورد بی توجهی و عدم حمایت دولت از هنر سینما شعار دادند.Picture1

دراین میان عبدالرشید اعظیمی یکی از سینماگران وفلمسازان سابقه دار این ولایت ده ها فلم و اثر هنری خودرا در مقابل اداره ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات آتش زد.

وی هدف از این حرکت خودرا ، اعتراض بر بی توجهی دولت و  عدم حمایت وزارت اطلاعات فرهنگ از هنر سینما و فلم سازان عنوان میکند.

ازسوی دیگر: شماری ازسینما گران میگویند: بی تفاوتی های دولت در قبال افراد کاردان و هنرمندان وبی کاری بیش ازحد مردم، باعث گردیده تا روزانه ده ها جوان و خانواده کشور را به قصد پناهنده گی و مهاجرت ترک کنند.

آنان میگویند: اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، آینده ی هنر سینما و فلم سازان از این هم کرده بد تر خواهد بود.

درهمین حال مسئولان اداره اطلاعات وفرهنگ هرات گفته اند که هرآنچه تا به اکنون در توان آن اداره بوده است برای سینما گران و فلم سازان انجام داده اند.

آریا روفیان گفته است که در حال حاضر هیچ نوع بودجه دراین مورد اختصاص داده نشده است، تا آنها بتوانند، برای سینما گران وفلم ساز سینما یا مکان سینمایی برای نمایش فلم های شان بسازند.

گفته میشود: عبدالرشید اعظیمی: بیش از 14 سال قبل به انگیزه خدمت به هنر و رشد فلم سازی روی آورده است، که تا به اکنون 42 فلمهای مستند، هنری و دو سریال کوتاه و بلند نیز ساخته است، که هزینه های مصرفی همه را از جیب شخصی خودش پرداخت نموده است.

وی همچنان ده ها تقدیر نامه و تحسین نامه را از نهاد های مختلف بمنظور خدمات اش در راستای فلم سازی دریافت کرده است، که همه را در مقابل اداره اطلاعات فرهنگ هرات به آتش کشید.

این درحالیست که بیش از 90 درصد رسانه های تصویری کشور فلمها و سریال های خارجی را همواره به نشر میرسانند، که این موضوع بارها شکایات مردمی را نیز درپی داشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top