شاهراه قلعه نو – هرات در سومین روز از سوی معترضین در بادغیس بروی ترافیک مسدود گردید

باشندگان بادغیس،در سومین روز اعتراض شان شاهراه قلعه نو _ هرات را مسدود کردند. آنان در واکنش به آنچه بی توجهی حکومت مرکزی نسبت پروژه های زیر بنایی به ویژه سرک حلقوی می خوانند مظاهره کردند.این معترضین قبل از این در روز پنجشنبه دروازه مقام ولایت بادغیس را بستند.

صدها تن از باشندگان ولایت بادغیس در شهر قلعه نو مرکز این ولایت، دست به تظاهرات زده وخواهان توجه جدی حکومت مرکزی به مشکلات شان شدند.picture5

باشندگان بادغیس برای سومین روز در واکنش به آنچه بی توجهی حکومت مرکزی نسبت به اجرای پروژه های زیر بنایی به ویژه سرک حلقوی می خوانند مظاهره کردند.

معترضین با سر دادن شعارهای “ما سرک میخواهیم، سرک حق مسلم ماست” در واکنش به توقف کار سرک حلقوی و بی توجهی حکومت مرکزی شاهراه قلعه نو _ هرات را به روی ترافیک و مسافرین مسدود نمودند.

در اعتراضات امروز، باشندگان بادغیس بر علاوه ی بستن شاهراه قلعه نو – هرات، تصویر وزیر فواید عامه که به گفته ی آنان یکی از جمله مخالفان بزرگ آغاز مجدد کار سرک حلقوی ست، را به آتش کشیدند.

عبدالهادی یک تن از معترضین میگوید: مردم بادغیس همواره قربانی زد و بند های سیاسی، مخالفت های منطقوی و عملکرد تبعیض آمیز دولت مرکزی گردیده و هیچ پیشرفتی را در جریان بیشتر از یک دهه گذشته در پیوند به خواسته های اساسی و نیاز های اولیه خود شاهد نبوده اند.

وی هشدار میدهد: در صورت که دولت مرکزی به خواسته های آنان توجه ننماید، به اعتراض های خویش همچنان ادامه خواهند داد.

از سوی هم شماری از راننده گان مسیر قلعه نو _ هرات از شدت خرابی این شاهراه شکایت داشته و می گویند، که مسافه ی  دو ساعته را با تحمل خستگی و خسارات زیاد با گذر پنج ساعت می پیمایند.

جلیل احمد یکی از این راننده گان می گوید که مسدود کردن شاهراه قلعه نو هرات از سوی باشندگان بادغیس به زیان رانندگان و شهروندان بوده و سبب هلاکت بیمارانی می شود که قرار است جهت مداوا به هرات منتقل شوند.

درهمین حال شماری از اعضای شورای ولایتی بادغیس که در جمع معترضان قرار داشتند، می گویند که اعتراض آنان تا واکنش مثبت از سوی حکومت مرکزی همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای ولایتی بادغیس می گوید: مسئولیت عواقب و بروز هرگونه چالش در پی این اعتراضات بدوش حکومت مرکزی بوده و عوامل که در مخالفت با آغاز کار سرک حلقوی قرار دارند پاسخگو خواهند بود.

این اعتراض بدنبال بی نتیجه ماندن سفر مقامات محلی و اعضای شورای ولایتی به مرکز کشور که ظاهرن نتیجه ی در قبال نداشته است، صورت می گیرد.

گفتنیست که اعتراض باشندگان بادغیس نسبت به بی توجهی و توقف پروژه های زیر بنایی به ویژه سرک حلقوی، وارد سومین روز خود گردیده و به گفته معترضین تا حکومت پاسخ مثبت در این قبال ندهد همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته ی باشنده گان بادغیس پروژه سرک حلقوی یکی از پروژه های زیر بنایی و اساسی برای شهروندان به شمار میرود که کار آن چند سال قبل آغاز ولی تا اکنون نهایی و به بهره برداری نرسیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top