شرکت خدماتی رها نت طرح آموزش الکترونیکی برای دانش آموزان و دانشجویان ولایت هرات راه اندازی کرده است

گسترش شیوع ویروس کرونا در افغانستان تمام مکاتب ودانشگاه ها را نیز تعطیل و دانشجویان و دانش آموزان را خانه نشین ساخته است.

شرکت خدمات رسانی رها نت در ولایت هرات طرح آموزش الکترونیکی برای دانش آموزان معارف ودانشجویان پوهنتون را بگونه آنلاین آماده ساخته است.

سعید آرمان رئیس شرکت اینترنتی رها نت میگوید: براساس این طرح، تمام مواد درسی صنوف مختلف و ویدئوهای تدریس از طریق یک وب سایت بدسترس عموم قرار داده شده است و دانش آموزان ومحصلین پوهنتون میتوانند در خانه های شان از تدریس آنلاین مضامین مختلف معارف ودانشگاه بهره مند شوند.

رئیس شرکت رها نت میگویند، آنان برای تمام دانش اموزان ومحصلین استفاده کننده از این طرح خدمات اینترت رایگان را فعال میسازند.

بااین حال مسئولان اداره های معارف ومخابرات هرات از راه اندازی این طرح استقبال میکنند و تاکید دارند، که این برنامه تجربه جدید آموزش الکترونیکی است که از ولایت هرات آغاز میشود.

مسئولان اداره های معارف، مخابرات، شورای ولایتی واداره محلی ولایت در نشستی روی چگونگی اجرای این طرح  بحث نمودند.

ذکریا رحیمی رئیس معارف ولایت هرات؛ این برنامه را تجربه جدید آموزش الکترونیکی میداند، که بگفته او از ولایت هرات آغاز خواهد یافت.

عاشق الله علیزایی رئیس مخابرات هرات نیز راه اندازی این طرح را بدیل مناسب برای صنوف حضوری دانش اموزان میداند و تاکید دارد، در صورت موفقیت، این طرح در بخش های دیگر نظیر ادارات دولتی و خدمات رسانی به اجرا گذاشته خواهد شد.

هرچند وزارت معارف کشور، پیش از این طرح آموزش شاگردان معارف از طریق  رسانه ها را آغاز نموده است وهم اکنون آموزش کتب درسی معارف از طریق تلویزیون و رادیو دربخش های از کشور جریان دارد، اما دیده میشود که به دلیل عدم دستری شمار زیادی از مردم به وسایل ارتباطات جمعی، طرح وزارت معارف تا به اکنون زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top