شش فرد ربوده شده در ولایت هرات به اساس یک تبادله از قید مخالفین دولت رها شدند

از جمله 9 فرد اختطاف شده در ولسوالی اوبه ولایت هرات طالبان مسلح 6 تن شان را در قبال رهایی سه تن از مخالفین اسیر شده رها نمودند اما سه تن دیگر تا کنون در قید آنان قرار دارند.

ولسوالی اوبه

مقامات امنیتی در ولسوالی اوبه ولایت هرات میگویند طالبان مسلح روز گذشته به شمول یک سرباز پولیس محلی هشت فرد ملکی را از منطقه کاریز عیسی خان اختطاف نمودند.

سمونیار پیدا گل قوماندان امنیه ولسوالی اوبه ولایت هرات میگوید در پی وقوع این حادثه مخالفین دولت شش تن از افراد ربوده شده را رها نمودند اما سه تن دیگر به شمول سرباز پولیس محلی تا کنون در قید آنها قرار دارند.

وی افزود تلاشها به منظور رهایی این افراد همچنان جریان دارد.

در همین حال یک مقام امنیتی در هرات که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت که مخالفین دولت 6 فرد اختطاف شده را به اساس یک تبادله آزاد نمودند.

این مقام امنیتی میگوید نیروهای امنیتی روز گذشته برادر ملاعصمت یکتن از قوماندانان مخالف دولت را با دو تن دیگر از همدستانش در ولسوالی اوبه آزاد نمودند که از طرف دیگر مخالفین دولت شش تن از افراد اختطاف شده را رها کردند اما سه تن دیگر تا کنون در قیدشان قرار دارند.

ولسوالی اوبه هرات در 90 کیلومتری شرق هرات موقعیت دارد که گفته میشود در این اواخر وضعیت امنیتی این ولسوالی به دلیل تحرکات مخالفین دولت برهم خورده است.

گروه طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top