شهردار پیشین اوبه، به شش سال زندان محکوم شد

شهردار پیشین ولسوالی اوبه هرات از سوی دادگاه ابتدایی جرایم ناشی از فساد اداری صبح‌امروز به‌اتهام اختلاس، تزویر و تجاوز از حدود و صلاحیت‌های قانونی خویش، به شش سال زندان و پرداخت پول نقد محکوم به‌مجازات شد.

در خبرنامه‌ای دادگاه ابتدایی آمده‌است که جسله تحت ریاست قضاوتیار عبدالهادی‌وثیق رییس دادگاه ابتدایی ناشی از فساد اداری برگذار شده بود و دو تن دیگر از شرکای جرمی شهردار پیشین اوبه، نیز مجازات شدند.

خبرنامه می‌افزاید که شهردار پیشین ولسوالی اوبه هرات به شش سال حبس تنفیذی و پرداخت مبلغ 42 هزار افغانی پول نقد و هم‌چنان مدیر محاسبه و مدیر اداری این ولسوالی هر کدام به‌مدت پنج‌سال و شش‌ماه و پنج‌سال و هم‌چنان با پرداخت 42 هزار افغانی محکوم به مجازات شدند.

هم‌چنان در این خبرنامه آمده‌است که متهمین باید مبلغ یک میلیون افغانی پول اختلاس شده را نیز پرداخت نمایند.

در یک خبر دیگر سرپرست پیشین مدیریت ترافیک هرات و آمر قرارگاه این مدیریت نیز به‌اتهام سوی استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی خویش، هر واحد به‌مدت دو سال حبس تنفیذی محکوم به‌مجازات شدند.

در خبرنامه آمده که سه‌تن دیگر از شرکای جرمی این افراد به دلیل نبود دلایل کافی بی گناه شناخته شده‌اند.

هم‌چنان در یک قضیه دیگر یک‌تن از کارمندان ریاست تجارت و صنایع هرات همراه با شریک جرمی‌اش به‌اتهام تجاوز از صلاحیت‌های قانونی خود با پرداخت مبلغ شش‌هزار افغانی جزای نقدی محکوم به‌مجازات شدند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top