شکایت خبرنگاران از محدویت منابع خبری توسط والی هرات

شماری از خبرنگاران در ولایت هرات از عدم دسترسی به اطلاعات از سوی اداره های ملکی و نظامی شکایت دارند و این را یک روند نگران کننده عنوان می کنند.  آنان می گویند: در زمان وقوع یک رویداد سخنگویان اداره های ملکی و نظامی به نوع خبرنگاران را سرگردان کرده و هیچ کس مسوولیت پاسخگویی را ندارد. گفته میشود: اخیراً محمدآصف رحیمی والی هرات محدودیت بر کار محمدرفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه ای مرکزی هرات وضع کرده است که با واکنش های تند خبرنگاران روبرو شده است.

پس از رویداد تیزاب پاشی بالای دانش آموزان دختر در ولایت هرات محمدآصف رحیمی والی هرات محدودیت بر کار محمدرفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه ای مرکزی هرات وضع کرده است.خبرنگاران و والی هرات

به اساس اعلامیه مرکز حمایت از خبرنگاران در هرات، والی هرات گفته است که آقای شیرزی دیگر حق دادن اطلاعات به خبرنگاران را ندارد.

این کار والی هرات با واکنش های تند خبرنگاران روبرو شده است.

خبرنگاران در هرات می گویند: مقام های محلی و امنیتی خودشان در رویداد ها پاسخگو نیستند و با این کار خود می خواهند به نوع نا امنی ها را از دید مردم پنهان کنند.

از سوی هم احسان الله حیات سخنگوی والی هرات می گوید تلاش ها در دفتر مطبوعات مقام ولایت جریان دارد تا یک مرکز هماهنگی با تمام خبرنگاران ساخته شود.

او می گوید: هیچ نوع محدودیت بر کار آقای شیرزی وضع نشده و گفته شده که صرف رییس شفاخانه در مورد رویداد ها می تواند پاسخگو باشد.

پس از تصویب قانون حق دسترسی به اطلاعات و شروع حکومت جدید خبرنگاران با مشکلات زیاد روبرو شده اند.

پاسخگو نبودن مسوولان اداره های مسوول، سبب نگرانی خبرنگارن شده است و هر روز بر این روند مشکلات جدیدتری اعمال می گردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top