شکایت مردم نیمروز به دلیل کندی درکارساخت پروژه آب رسانی به مرکز این ولایت

مردم شهرزرنج مرکز ولایت نیمروزازعدم تکمیل پروژه ی آب آشامیدنی ازسوی وزرات احیا وانکشاف دهات شکایت میکنند. آنان میگویند: درحالی که سه سال از عقد قرار داد پروژه ی آب آشامیدنی به شهرزرنج میگذرداما تاکنون تکمیل نگردیده است.

درهمین حال اعتراض کننده میگویند :تازمانی که وزیراحیا وانکشاف دهات برای بررسی و رفع مشکلات به ولایت نیمروز سفر نکند دست از اعتراض نخواهند کشید.مردم نیم نیمروز

معضل آب آشامیدنی یکی از عمده ترین مشکلات باشنده گان ولایت نیمروز محسوب میشود.

باشنده گان این ولایت از به تعویق افتادن اکمال پروژه ی آبرسانی به این شهرشکایت نموده ومیگویند: اگر دولت به زود ترین فرصت برای رفع این مشکل اقدام نکند، آنان به تجمعات اعتراضی بزرگی دست خواهند زد.

مردم نیمروزمیگویند: درحالی که قراربود طی کمتر از دوسال پروژه ی آبرسانی 12 میلیون دالری از ولسوالی چهاربرجک به شهرزرنج تکمیل گردد، اما تاکنون این امرتحقق نیافته است.

آنان از وزیرانکشاف دهات میخواهند تا شخصا” برای رفع این مشکل به نیمروز سفر کرده و به این موضوع رسیده گی نماید.

درهمین حال مسئولان ریاست احیا وانکشاف دهات ولایت نیمروز کندی درامر بازسازی پروژه آب آشامیدنی شهرزرنج را میپذیرند.

آنان میگویند: عدم اجرای به موقع بودیجه از سوی وزرات مالیه و همچنان مشکلات تخنیکی درساخت تونل آب شرب از سوی شرکت افغانی اجرا کننده این طرح باعث کندی روند تکمیل این پروژه شده است.

به گفته مسئولان احیا وانکشاف دهات نیمروزقرار است به زودی وزیر انکشاف دهات افغانستان برای بررسی مشکل به این ولایت سفرکند.

گفتنی است پروژه 45 کیلومتری انتقال آب آشامیدنی شهرزرنج ازولسوالی چهاربرجک این ولایت با هزینه 12 میلیون دالر آمریکایی ازبودیجه وزرات انکشاف دهات توسط یک شرکت افغانی به نام راسخ انجام میشود.

نیمروزازجمله ولایاتی است که مردم آن با مشکلات شدید آب آشامیدنی روبرو هستند و همه ساله صدهاتن به دلیل استفاده ازآب های آلوده جانهایشان شان را ازدست میدهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top