شیخ عبدالواحد صابری ملا اما مسجد جامع محمدیه در شهر هرات، توسط افراد مسلح به قتل رسید

افراد مسلح موتور سایکل سوار شیخ عبدالواحد صابری امام جماعت مسجد جامع محمدیه را در شهر هرات به قتل رسانیدند. این حادثه حوالی ساعت 6:30 شام چهار شنبه در منطقه ی باغچه ی مستوفی اتفاق افتاده است.

مقامهای امنیتی در هرات میگویند: شیخ عبدالوحاد صابری زمانیکه به سوی منزل اش در حرکت بود، از سوی افراد مسلح موتر سایکل سوار هدف تیراندازی قرار گرفت و جان باخت.

عبدالروف احمدی سخنگوی پولیس هرات میگوید: این حادثه حوالی ساعت 6:30 شام چهار شنبه در ناحیه نهم شهر هرات، در مربوطات باغچه مستوفی رخ داده است.

وی افزود: مهاجمان پس از بروز این حادثه از محل رویداد فرار کرده اند و تحقیقات ارگان های کشفی به منظور شناسایی و بازداشت آنان آغاز شده است.

از سوی هم محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه ی حوزه وی هرات میگوید: جسد این ملا امام مسجد که بر اثر اثابت یک فیر مرمی بر سرش جان داده است، به شفاخانه ی حوزه وی هرات منتقل گردیده است.

شاهدان عینی میگویند: که دوفرد موتور سایکل سوار بر شیخ عبدالواحد صابری تیراندازی کردند و با سرعت از منطقه فرار نموده اند.

تا به حال علت حمله براین ملا امام مسجد مشخص نشده و کسی هم مسئولیت این قتل را بدوش نگرفته است.

شیخ عبدالواحد صابری حدودآ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺳﺎل داشت و ملا امام مسجد محمدیه که در منطقه ی ناحیه نهم شهر هرات، موقیعت دارد، بود.

دو هفته پیش نیز افراد مسلح با بمب‌ گزاری در یک مسجد در شهر هرات، چند فرد نمازگزار را زخمی ساختند.

حمله بر مساجد و ملاامامان طی یک ماه گذشته در شماری از ولایت کشور، نگرانی های زیاد از مردم را در پی داشته است.

مردم این عملکرد را کار دشمنان اسلام دانسته و میگویند: که دشمنان دین اسلام، با حمله بر مساجد و ترور علما میخواهند، تا میان مسلمانان و مذاهب تفرقه افگنی نمایند.

به گفته ی شماری از علما و مردم، این کار نه تنها که میان مسلمانان شکاف ایجاد نمیکند، بل باعث نزدیکی بیشتر اتحاد و اتفاق آنان میشود.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top