شیر شوره خانه عروس جوان اش را در شهر هرات، با ضرب مرمی تفنگچه به قتل رساند

یک مرد در هرات عروس اش را با ضرب مرمی تفنگچه به قتل رساند. این حادثه امروز در مرکز شهر هرات به وقوع پیوسته است.

منابع خبری درهرات میگویند: فردی که شیراحمد نام دارد و مشهور به شیر شوره خانه میباشد، متهم به قتل عروس اش میباشد.

یک منبع که خواست نامی از وی نبریم گفت: شیر شوره خانه، اطلاعیه فوتی عروس اش را بین مردم توزیع کرده است، که گویا بر اثر مریضی فوت کرده و قرار بود که ساعت سه عصر روز چهارشنبه جسد عروس مقتول اش دفن نماید.

به گفته ی منبع: زمانیکه پولیس از شنیدن این خبر مطلع میشود، دچار شک وگمان گردیده و به تحقیق و جستجوی بیشتر اقدام میکند، تا اینکه مطلع میشود که عروس این مرد به ضرب مرمی تفنگچه به قتل رسیده است.

منبع گفت: پس از آنکه مشخص شد که این خانم به قتل رسیده است، پولیس ازدفن کردن جسد اش جلوگیری نموده و جنازه اش را به شفاخانه ی حوزه وی هرات، منتقل نموده است.

درهمین حال داکتران در شفاخانه ی حوزه وی هرات، انتقال جسد یک خانم ۲۵ ساله به آن مرکز درمانی را تائید میکنند.

داکتران میگویند: جسد مقتول که اکنون به سرد خانه ی شفاخانه ی حوزه وی هرات میباشد، قرار است برای بررسی های بیشتر به طب عدلی فرستاده شود.

براساس گفته های مردم، شیر شوره خانه در گذشته به چند قتل متهم بود که در آن زمان از چنگ پولیس فرار نمود و پس از مدتی دوباره به عنوان مخالف به دولت پیوسته و به خانه اش برگشته است.

به گفته ی مردم، از آنجایکه این فرد آدم زرومندی بود، پس از بازگشت آن دوباره کسی جرات نکرده است، تا انگشت اتهام را به طرف او دراز نماید.

هرچند تلاش نمودیم تا دیدگاه فرد متهم را باخود داشته باشیم، از آنجایکه او در نظارت پولیس قرار دارد، موفق به دریافت دیدگاه وی نگردیدیم.

تا به اکنون انگیزه ی این قتل مشخص نشده است و پولیس میگوید: که پس از بررسی های بیشتر موضوع با رسانه ها شریک ساخته خواهد شد.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top