شیوه‌های عملی موثرتر از شیوه‌های نظری است

مسوولان در دادستانی هرات می‌گویند فراگیری آموزش‌های عملی سارنوالان از آموزش‌های نظری موثرتر است و آنان را در پیش‌برد امورات کاری موفق‌تر می‌سازد.

این مطلب را خواجه عبدالحق احمدی رییس اداره دادستانی هرات در گفتگو با علی‌ارغون چینار مسوول دفتر تیکا آژانس انسجام همکاری‌های صدارت عظمای کشور ترکیه بیان کرد.

آقای احمدی می‌گوید کشور ترکیه در سال‌های پسین نشان داده است که در قسمت مبارزه با فساد اداری و دیگر موارد جرمی کار‌های موثرِ را انجام داده و در این راه موفق نیز بوده است.

وی گفت دیدن کارمندان اداره‌های دولتی به‌خصوص دادستانان و نحوه‌ای کار آنان از دفاتر دولتی کشور ترکیه و هم‌چنان فراگیری آموزش‌ها به شیوه‌های مدرن می‌تواند تاثیرات مثبت را بر روند کاری ارگان‌های عدلی و قضایی ایجاد نماید.

در همین‌حال علی‌ارغون چینار رییس دفتر تیکا آژانس انسجام همکاری‌های صدارت عظمای کشور ترکیه، در غرب کشور می‌گوید امروز تعداد از وسایل برقی که شامل کامپیوتر، کامره، وسایل ضبط و ایرکندیش می‌باشد در اختیار اداره دادستانی گذاشته شد.

آقای چینار گفت این گام‌های نخست همکاری اداره‌شان با دادستانی است و در آینده نزدیک همکاری‌های آنان بیشتر خواهد شد.

این دیپلومات کشور ترکیه ادامه داد که برقراری روابط میان دادستانان هر دو کشور می‌تواند بر روند کاری و کاهش سطح جرایم تاثیر گذار باشد.

قرار است در اخیر ماه جاری شماری از آگاهان در سمپوزیم بین‌المللی روابط ترکیه – افغانستان اشتراک کرده و مقالات علمی در مورد جایگاه افغانستان ارایه کنند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top