صحت یابی 60 معتاد به مواد مخدر، پس از تداوی توسط یک تاجر درهرات

برای اولین بار درهرات 60 نفر معتاد با هزینه مالی یک فرد خییر مداوا گردیدند. حاجی عبدالستار پهلوان یکتن ازتاجران ملی درهرات از هزینه شخصی خود محلی را برای جمع آوری معتادان ومداوا شان اختصاص داده است، که در مرتبه اول 60 معتاد را تداوی نموده وتحویل خانواده ها شان گردیدند.

هرات از جمله ولایات است که بیشترین آمار معتادان را با خود دارد، افزایش روز افزون معتادان سبب نگرانی جدی مردم این ولایت شده است.1

برای اولین بار یکتن از تاجران ملی ازهزینه ی شخصی خود محلی را برای جمع آوری معتادان، تداوی و ترک اعتیاد شان ساخته است.

حاجی عبدالستار پهلوان تاجری که مجری این برنامه است میگوید: در این محل شماری زیادی از معتادان از داخل شهر ودیگر مکان های تجمع معتادان جمع آوری شده ودر دوره های مختلف مداوا می گردند.

وی افزود: روز گذشته حدود 60 جوان که نظر به مشکلات اجتماعی به مرض اعتیاد آغشته شده بودند، پس از گذراندن دوره دوماهه ترک اعتیاد، زندگی نو خود را آغاز کردند.

درهمین حال فقیر گل امینی مدیر مبارزه علیه مواد مخدر قوماندانی امینه هرات: ازاین اقدام قدردانی کرده میگوید: اگر هرکدام از کسانی که توانمندی اقتصادی دارند، دراین راستا حرکتی داشته باشند، بر کاهش روزافزون وحتی ریشه کن کردن افراد معتاد تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

وی: همچنان از عدم بودجه خاص وزرات امور داخله جهت مداوا افراد مبتلا به مریضی اعتیاد خبر داده گفت: دراین راستا مردم و تاجران میتوانند دولت را یاری رسانند، تا به صورت جدی معتادین را تحت مدوا قراردهند.

مولومحمد کبابیانی معاون شورای علما در غرب کشور نیز: با برشمردن تاثیرات منفی مواد مخدراز دیدگاه اسلام، این اقدام آقای پهلوان را در شرایط امروزی جهت نجات بخشیدن جوانان از مریضی اعتیاد باارزش وخیرخواهانه خواند.

در همین حال افراد فارغ شده از این مرکز ترک اعتیاد ضمن سپاس از مجریان این برنامه از آمادگی کامل جهت مبارزه جدی با مواد مخدر تعهد سپردند.

این جوانان از علما وروحانیون انتظار دارند تا از طریق منابرو مساجد، جوانان را متوجه تبعات منفی استفاده از پدیده مواد مخدر سازند.

همچنان این افراد میگویند: از حکومت جدید وحدمت ملی انتظار دارند، تا در امر مدوا افراد مبتلا به مریضی اعتیاد ومبارزه جدی علیه مواد مخدر با طرح وبرنامه های جدید عمل نماید.

مسئولان این مرکز میگویند: قبل از این نیز بیش از 100 نفر از این مرکز به صورت انفرادی مداوا شده وبه زندگی مسالمت آمیز خود برگشته اند.

به گفته آنان: در حال حاضر 112 نفر دیگر در این مرکز ترک اعتیاد تحت تداوی قرار دارند.

گفته میشود: درحدود هفتاد هزار معتاد در این ولایت وجود دارد، که ازاین میان 13 % زنان و3% اطفال را تشکیل میدهند.

فقر، بیکاری، ناهنجاری های خانوادگی واجتماعی ومهاجرت های بیرون کشوری عامل اصلی روی آوردن جوانان به اعتیاد در افغانستان خوانده شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top