طالبان‌مسلح می‌خواهند شورای کویته را از پاکستان به‌غور انتقال دهند

مقام‌های محلی در غور می‌گویند که کشور پاکستان به‌شورای کویته گفته‌است هر چی عاجل‌تر این کشور را ترک کنند و به همین منظور طالبان‌مسلح به‌خاطر پایگاه خویش به‌ولسوالی تیوره حمله کرده‌اند.
از سوی هم مقام‌های امنیتی در غور از کشتار جمعی خبر می‌دهند و می‌گویند که هراس‌افگنان پس از تصرف ولسوالی تیوره، به‌شفاخانه داخل شده و بیماران، داکتران و نرس‌ها را تیرباران کرده‌اند.
این مقام‌ها از جان‌باختن چهار سرباز پولیس و زخمی شدن 5 تن دیگر خبر می‌دهند و می‌گویند که در این میان تا اکنون چهل‌تن از طالبان‌مسلح کشته و زخمی شده‌اند.
عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور به خبرگزاری کهندژ گفت شورای کویته پاکستان قرار است یک نقطه‌ای استراتیژیک را برای پایگاه خویش انتخاب کند.
او می‌گوید کشور پاکستان این شورا را جواب داده است و به همین منظور طالبان‌مسلح بالای ولسوالی تیوره حمله کرده‌اند.
از سوی‌هم اقبال‌نظامی سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت غور به خبرگزاری کهندژ گفت هراس‌افگنان پس از تصرف ولسوالی تیوره وارد شفاخانه شده و تمامی بیماران، داکتران و نرس‌ها را تیرباران کرده‌اند.
او گفت که بیشتر مکان‌های که مربوط به اداره‌های دولتی بود از سوی طالبان‌مسلح آتش زده شده است.
آقای نظامی از آمار دقیق کشته شده‌گان به‌دلیل آتش‌زدن آنتن‌های مخابراتی از سوی طالبان‌مسلح چیزی نگفت.
سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت غور در ادامه افزود در زد و خوردهای شدید تا اکنون چهار سرباز پولیس جان باخته و پنج تن دیگر زخمی شده اند.
او گفت در این میان تا اکنون 40 تن از طالبان مسلح کشته و زخمی شده‌اند.
قابل ذکر است که هم‌اکنون درگیری شدید میان نیروهای افغان و طالبان‌مسلح جریان دارد و شماری از منابع می‌گویند که طالبان‌مسلح می خواهند تا ولسوالی پسابند را تصرف کنند.
گزارش: نذیر ایوبی
ایدیت: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top