طرح عقب نشینی جاده مرکزی شهر هرات درقسمت، کنسولگری کشور ایران متوقف گردید

به سلسله طرح عقب نشینی جاده مرکزی شهر، اداره ی شاروالی هرات دیوارهای دهلیز پیاده رو پیشروی کنسولگری کشور ایران را تخریب نمود، که پس از ساعتی از سوی اداره ی محلی هرات کارآن متوقف گردید.

اداره شاروالی هرات، از مدت حدود یکماه ونیم طرح عقب نشینی جاده مرکزی شهر هرات را به اجرا گذاشته است.4 PiC

این طرح که با واکنش ها و استقبال زیادی از سوی باشنده گان هرات، همراه بود، اکنون به قسمت مکان کنسولگری کشور ایران رسیده است.

حوالی صبح روز 5 شنبه اداره شاروالی هرات قسمت های از دیوار دهلیز پیاده را جلو کنسولگری را که، بخاطر حضور مراجعین ساخته شده بود، تخریب نمود،که با واکنش مسئولان کنسولگری و اداره محلی هرات روبرو گردید.

این حرکت شاروالی هرات، پس از ساعتی از سوی اداره محلی هرات توقف داده شد و اداره محلی هرات این کار شاروالی هرات را خلاف قوانین و مقررات بین الملی اعلام کرد.

احسان الله حیات سخنگوی والی هرات میگوید: نشستی که والی هرات قبلآ به مسئولان کنسولگری ایران داشته است، تفاهم براین شد، تا فرصتی برای آنان داده شود که مسایل رسمی را از طریق مراجعه مربوطه، طی مراحل و بعد از آن اداره شاروالی به اجرای ماسترپلان در آن قسمت بپردازد.

وی میگوید: اکنون اداره شاروالی هرات، خلاف عرف دیپلوماتیک و تفاهمی که قبلآ صورت گرفته است، دست به تخریب دیوار دهلیز پیاده رو کنسولگری کشور ایران زده است.

درهمین حال مسئولان شاروالی هرات میگویند: آنها قصد تخریب دیوار کنسولگری را نداشته اند و براساس تفاهم های قبلی، منتظر اعلام آماده گی جانب ایرانی هستند.

غوث نیکبین معاون اداره ی شاروالی هرات میگوید: چون کانال کشی های آب شهری و کیبل های تلفن از مسیر پیاده روهای این جاده گذشته است، آنان قصد داشته اند، تا زمان اعلام آماده گی جانب ایرانی، قسمت پیاده رو را به منظور انتقال کانالهای آب و کیبل تلفن تخریب نمایند.

وی افزود: اداره شاروالی هرات همچنان برتعهدات خویش مبنی برحل این موضوع از طریق مراجعه رسمی وقانونی آن است و در نشستی که عصر روز 5 شنبه با حضور کنسوول ایران درهرات، والی، رئیس ارتباط خارجه، رئیس شورای ولایتی و شاروال هرات، در مقر مقام ولایت هرات صورت گرفته است، سو تفاهمهای بوجود آمده بر طرف گردیده و کار تخریب شاروالی نیز همچنان تا اعلام آماده گی کنسولگری کشور ایران درآن قسمت، متوقف خواهد بود.

ماستر پلان شهری هرات در سالهای 1343 ساخته شده است، که گفته میشود: از مدت شش ما فرمان تطبیق آن صادر گردیده است.

اکنون در حدود نزدیک به دوماه میگردد، که این طرح به اجرا گذاشته شده است و طی این مدت اداره شاروالی هرات ضمن استقبال زیاد از سوی مردم، در برخی مناطق با واکنش زورمندان و چالش های نیز روبرو بوده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top