فراغت سربازان‌افغان از یک دوره آموزشی کوهنوردی نظامی

بیست‌‎تن از سربازان ارتش پس از سپری کردن یک دوره آموزشی یک ماهه زیر نام آموزش کوهنوردی نظامی، صبح‌امروز در مقر فرماندهی حمایت قاطع سند فراغت گرفتند.

این سربازان که از سوی نیروهای خارجی تدریس می‌شدند، در جریان یک‌ماه، آموزش پاک‌سازی مناطق مسکونی از وجود مخالفان‌مسلح، بالا شدن در ارتفاع و چگونگی تجهیز هم‌قطاران خویش را، آموزش دیده اند.

جنرال محمدناصر هدایت فرمانده ارتش در غرب کشور می‌گوید به دلیل اینکه افغانستان یک کشور کوهستانی می‌باشد نیاز است تا سربازان نیز مطابق به محیط آموزش ببینند.

او گفت این سربازان یک دوره بسیار سخت را پشت سر گذاشته اند که ابتدا آموزش در مورد تصفیه و تلاشی محلات مسکونی از وجود مخالفان‌مسلح را فرا گرفته و سپس چگونگی بالا شدن در ارتفاع و هم‌چنان تجهیز هم‌قطاران خود در ارتفاعات را آموزش دیده اند.

این فرمانده نظامی در غرب کشور در ادامه افزود اکنون در هیچ یک از عملیات‌های زمینی نیاز به حمایت سربازان خارجی نیست و سربازان افغان اکنون توانایی انجام عملیات‌های زمینی را دارا می‌باشند و تنها در بخش عملیات‌های هوایی نیروهای خارجی آنان را حمایت می‌کنند.

از سوی‌هم جنرال بیاجینی فرمانده تعلیمی و کمکی نیروهای حمایت قاطع در غرب کشور می‌گوید سربازان‌افغان در کار خود عزم دارند و سطح مسلکی آنان بسیار بالا است و این نیروهای هر روز به طرف مسلکی شدن می‌روند.

وی گفت تداوم کمک‌های آنان در قسمت تعلیم و تجهیز نیروهای افغان هم‌چنان جریان دارد.

با این‌حال شماری از سربازان آموزش دیده در این دروه می‌گویند اکنون آنان توانایی مقابله با دشمنان را دارند و تمامی فنونِ که در یک عملیات نیاز است را  فرا گرفته اند.

آنان به مخالفان‌مسلح دولت هُشدار می‌دهند که دیگر در هیچ نقطه‌ای افغانستان در امان نخواهند بود.

این دومین دور فراغت سربازان از یک دوره آموزشی مسلکی می‌باشد.

پیش از این نیز چهل‌تن از سربازان پس از آموزش‌های کوهنوردی، سند فراغت گرفتند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top