قوماندان قول اردو : رد پای داعش تا به حال در حوزه غرب دیده نشده است

با اینکه برخی از رهبران پیشین جهادی ابرازنگرانی میکنند، که تا ولایت هرات در تهدید امنیتی قراردارد و درآینده نزدیک ناآرام میگردد، اما مقامهای اردوی ملی درحوزه درغرب کشور میگویند: تا اکنون هیچ نشانه ی از حضور و فعالیت گروه های هراس افگن نو ظهور و یا گروه داعش در این ولایت دیده نشده است.

حضور و فعالیت گروه های نو ظهور مخصوصا گروه داعش در مناطق مختلف کشور یکی از جمله مواردمهمی است که برای بسیاری از مردم نگرانی ایجاد نموده است.DSC04049

تا جایکه چندر روز قبل درمراسم تجلیل از هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین افغانستان، محمد اسماعیل خان یکتن ازقومندانان پیشن جهادی درهرات از نزدیک شدن دامنه خشونت ها تا 20 روز دیگر در ولایات  غربی کشور وبخصوص هرات هشدار داد.

او همچنان خشونت های چند روز گذشته را در شماری از ولسوالی های هرات نگران کننده خواند.

اما در ولایت هرات مقامهای امنیتی تاکید دارند، که تا کنون هیچ نشانه ای از حضور داعش و یا دیگر گروه های نو ظهور دیده نشده است.

این مقام ها از برخورد شدید و قاطعانه نیروهای تحت امر خود با هر گونه فعالیت گروه های مخالفین تاکید میکنند.

تورن جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قل اردوی 207 ظفر در غرب کشور تاکید میکند که نیروهای امنیتی مستقر در هرات و مخصوصا نیروهای اردوی ملی اجازه فعالیت را به گروه های هراس افگن نمی دهند و پیش از فعالیت هرگروهی درهرنقطه ی از حوزه غرب نیروهای اردوی ملی عملیات های تهاجمی را انجام میدهند.

وی میگوید: درتازه ترین مورد دوشب قبل عملیاتی را در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه راه اندازی کرده اند و بیشتری آن مناطق را ازوجود مخالفان دولت پاکسازی نموده اند.

تورن جنرال تاج محمد جاهدی قول اردوی 207 ظفر گفت: پیش از آنکه هراس افگان بخواهند در ولایت هرات دست به اعمال تخریبی بزنند ، نیروهای مشترک امنیتی با انجام عملیات های نظامی تهاجمی مانع از هر گونه تحرک آنان میشوند.

وی افزود که نیروهای اردوی ملی در مقابل هرگونه تحرک هراس افگان آمادگی کامل دارند و این نیروها با همکاری مردم به هیچ فرد ویا گروهی اجازه فعالیتهای تخریبکارانه را در ولایت هرات و دیگرولایات حوزه غرب نخواهند داد.

این درحایست که چندروزقبل محمد اسماعیل خان نیزدر صحبت هایش خواستار ایجادیک شورا توسط مجاهدان بمنظورکمک به نیروهای امنیتی  برای رویا روی با گروه های مسلح در ولایت هرات گردید.

این رهبر جهادی از اعلام جهاد عیله طالبان مسلح از سوی ارگ ریاست جمهوری  انتقاد نموده وتاکید کرد تازمانیکه  رهبری این  مبارزه به مجاهیدن سپرده نشود نتیجه نخواهد داشت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top