قوماندان جدید پولیس امنیه هرات، به کارش آغاز کرد

قوماندان جدید پولیس امنیه هرات معرفی شد. در مراسم معرفی جنرال ایوب انصاری قوماندان امنیه جدید پولیس این ولایت برخی از مقامهای دولتی روی مبارزه با فساد اداری در پولیس و تامین امنیت هرات تاکید کردند. مقامهای وزارت داخله نیزمیگویند: هنوز در پولیس روابط بر ضوابط به شدت حاکم است و این مسئله باید از بین برود.از سوی هم والی هرات به این باور است که با تغییرچهره ها نمیتوان امنیت را بهبود بخشید، بلکه نیاز است تا در این زمینه نظام سازی صورت بگیرد.

قوماندان جدید امنیه ولایت هرات به جای جنرال روزی امروز طی یک مراسم با حضور شماری از مقامهای مرکز و محلی، نماینده گان مردم در پارلمان وشورای ولایتی و دها تن از منسوبین نظامی و ملکی معرفی و به کارش آغاز کرد.

اما انتقادها از وجود فساد در پولیس و حاکم بودن روابط بر ضوابط و چگونگی تامین امنیت هرات، این مراسم را متفاوت ساخت.

محمد آصف رحیمی والی هرات می­گوید: این ولایت را طالب تهدید نمی­کند، بلکه جرم­های جنایی باشندگان این ولایت را رنج می­دهد و مبارزه با مجرمین عزم جدی را می­طلبد.

در این مراسم که حرف وحدیث­ها بیشترمتوجه قوماندان جدید پولیس امنیه هرات بود، مشاور وزیرداخله در امور اقوام وقبایل هم ازفساد در پولیس یادکرد.

داکتر عبدالظاهر فیض زاده به این باور است که هنوز ترفیع سربازان و مقرری آن­ها در پست­های نظامی براساس روابط صورت می­گیرد.

با این حال قوماندان قول اردوی 207 ظفر درغرب کشور وعده همکاری جدی را با رهبری تازه پولیس در این ولایت می­دهد.

جنرال غوری به این باور است که با برنامه­ ریزی­های دقیق و سوق واداره سالم، می­توان جرایم جنایی در این ولایت را ریشه کن کرد، اما این اراده نیاز جدی بر مبارزه علیه فساد اداری دارد.

با آنکه­ هرات امنیت نسبی هم دارد، اما همه ­ی صحبت­های مراسم امروز روی بهترساختن وضعیت امنیتی این ولایت بود.

مقام­ها به این باور اند که می­توان با رهبری سالم نیروهای امنیتی، امنیت هرات بهتر از این ساخت.

اما محمد ایوب انصاری این جنرال کارکشته وزارت داخله که تازه رهبری پولیس هرات را برعهد گرفته است به مردم هرات وعده ی تامین امنیت کامل این ولایت را میدهد.

انتقادها، پیشنهادها و وعده­های جدی مسوولان ملکی و نظامی دراین مراسم مردم را نسبت به وضعیت امنیتی این ولایت امیدوار می­سازد، اما اینکه این حرف­ها چه وقت جنبه عملی پیدا می­کند باید منتظرزمان بود؟

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top