قیمت گاز در هرات تا مرز هشتاد درصد افزایش یافته است

قیمت گاز مایع در هرات در این اواخر بیش از هشتاد درصد افزایش یافته است. این مسئله نگرانی جدی باشنده های هرات را به دنبال داشته است. از سوی مسوولان اداره مواد نفت و گاز مایع هرات می گویند، قیمت هر کیلو گاز مایع را در شرکت ها 45 افغانی و در بازار 48 افغانی مشخص ساخته و با جلو گران فروشی را می گیرند. از سوی هم شماری از اعضای شورای ولایتی هرات می گویند، دولت هیچ نظارتی بر بازار فروش گاز مایع ندارد.

افزایش 90 درصدی قیمت گاز مایع در هرات داد باشنده های این ولایت را بلند کرده است، هم اکنون هر کیلو گازمایع در شهر هرات تا هفتاد افغانی به فروش میرسد.%da%af%d8%a7%d8%b2-4

حالا اداره مواد نفت و گاز مایع هرات تصمیم دارد تا قیمت گاز مایع در این ولایت را کنترول کند. آنگونه که رئیس این اداره میگوید: قیمت هر کیلو گاز مایع در شرکت ها 45 افغانی و در بازار 48 افغانی مشخص شده و پس از این بر بازار فروش گاز مایع به طور جدی نظارت خواهد شد.

از سوی دیگر شماری از اعضای شورای ولایتی هرات از بی توجهی دولت به افزایش سرسام آور قیمت گاز مایع سخن میگویند و تاکید میکنند که این مسئله نگرانی جدی شهروندان را به دنبال داشته است.

از سوی دیگر مسئوولان اتحادیه وارد کننده گان گازمایع هرات دلیل بلند رفتن گاز مایع در این ولایت را کاهش واردات گاز مایع از کشورهای ترکمنستان و ایران می خوانند.

محمد یونس قاضی زاده رئیس این اتحادیه می گوید: بر بازار فروش گازمایع به طور جدی نظارت خواهد کرد.

قیمت گاز مایع در هرات در حالی افزایش یافته که روزانه ده ها تانکر گاز وارد هرات میشود و از این طریق به دیگر ولایت های کشور انتفال داده میشوند.

از سوی هم شماری از شهروندان هرات شرکت های وارد کننده گاز مایع را متهم به احتکار می کنند و از دولت می خواهند که جلو این کار را بگیرند.

این مردم میگویند: اداره ی نفت وگاز ولایت هرات هم اکنون صدها تن گاز مایع را برای رقابت در بازار آزاد در ذخایر دولتی نگهداشته است و فساد گسترده ی مالی و عدم مدیریت در این اداره باعث گردیده است تا این ذخایر همچنان باقی بماند.

موضوعی که تا به اکنون اداره ی نفت وگاز هرات در مورد آن سخنی نگفته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top