لابراتوار تشخیص کیفیت کار پروژه های ساختمانی در هرات ایجاد میشود

قرار است به منظور جلوگیری از فساد اداری و معیاری شدن ساخت و ساز پروژه های ساختمانی در ولایت هرات لابراتوار تشخیص کیفیت مصالح ساختمانی در این ولایت ایجاد گردد.

مسولان اداره نورم و استندرد ولایت هرات میگویند در این لابراتوار تمامی مواد مورد استفاده در یک ساختمان, پل و یا اسفالت یک سرک, به صورت درست مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته که به این ترتیب  از بی کیفیت بودن کار این پروژه ها جلوگیری میگردد.

انجینیر امین الله امین رئیس اداره نورم و استندرد ولایت هرات میگوید به همین منظور امروز همایشی با حضور انجینیران ادارات دولتی و محصلین با تجربه پوهنتون هرات برگزار شد و روی کدهایی که بیانگر کیفیت کار یک پروژه میباشد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود این کدها که به اساس فورمولهای شناخته شده کشورهای بین المللی طرح ریزی شده این سهولت را فراهم ساخته تا کیفیت کار یک پروژه در مقابل حوادث طبیعی را مشخص میسازد.

مسولان اداره نورم و استندر ولایت هرات میگویند که با تطبیق این طرح جدید از بروز فساد اداری در کار پروژه های ساختمانی در هرات جلوگیری خواهد شد.

گفتنیست این برای اولین بار است که چنین برنامه ای به منظور تشخیص و تثبیت کار پروژه های ساختمانی در ولایت هرات روی دست گرفته میشود.

مسولان میگویند قبل از این به دلیل نبود امکانات و برنامه های معیاری, میلیونها افغانی در بخش تطبیق پروژه های ساختمانی در ولایت هرات حیف و میل گردیده است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top