متوقف بودن کار بند پوزلیچ و هشدار مسوول بر توقف این کار

مسوولان محلی در ولایت غور از توقف کار بند پوزلیچ در این ولایت خبر داده و می‌گویند اگر کار به گونه فعلی پیش برود، در زمان معین قرار این بند تکمیل نخواهد شد.

در همین‌حال مسوولان وزارت انرژی و آب کشور نیز به شرکت سازنده هشدار داده اند که نباید یک روز کار این بند توقف داشته باشد.

خدایار واقف رییس شبکه نهادهای مدنی در ولایت غور به خبرگزاری کهندژ گفت کار بند پوزلیچ در این ولایت از مدتی به این‌سو متوقف می‌باشد.

او می‌گوید شرکت سازنده آن توانایی اجرای این بند را ندارد و مقام‌های مرکزی باید در این قسمت توجه داشته باشند.

در همین‌حال عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور نیز متوقف بودن کار بند را تایید می‌کند و می‌گوید که اداره محلی نیز تلاش دارد تا به موقع معین این بند تکمیل گردد.

او گفت پس از آنکه وزارت انرژی و آب کشور به دلیل کم‌کاری‌های شرکت سازنده قبلی، قرار داد با وی را لغو کردند، از آن زمان به بعد کار این بند به کندی پیش رفت.

از سوی‌هم در خبرنامه‌ای وزارت انرژی و آب کشور آمده است که علی‌احمد عثمانی وزیر انرژی و آب به کمپنی سازنده هشدار داده است که یک روز هم نباید کار این بند توقف داده شود.

در خبرنامه آمده است که وزیر انرژی و آب مسایل مربوط به ساخت این بند را هفته‌وار در نشست ویژه‌ای بررسی می‌کند.

خبرنامه می‌افزاید مسوولان کمپنی سازنده تعهد کرده اند که در کار این بند هیچ توقف رونما نشود و بر چالش‌ها میان قراردادی و قراردادی‌های فرعی فایق آیند.

کار بند برق پوزلیچ حدود سه سال پیش برفراز دریایی هری‌رود به هزینه بیش از 15 میلیون دالر آغاز شد که ظرفیت تولید 4.5 میگاوات برق را دارد.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top