مجیب الرحمان انصاری: افغانستان نیاز جدی به حکومت اسلامی با نظام اسلامی دارد

مولوی مجیب الرحمن انصاری خطیب مسجدگازرگاه هرات می گوید قانون اساسی افغانستان نیاز جدی به تغییرات دارد و در افغانستان باید حکومت اسلامی با نظام اسلامی به وجود آید.

نزدیک به یک ماه پیش مجیب الرحمان انصاری خطیب مسجد گازرگاه هرات در یک صحبت جنجالی از آوردن برخی تغیرات از جمله ایجاد اداره زیر نام امر به معروف و نهی از منکر و هشدار از بدحجابی زنان سخن زد.

امروز پنجشنبه مولوی مجیب الرحمان انصاری در یک کنفرانس خبری در حضور خبرنگاران گفت که برخی مواد قانون اساسی افغانستان باید تعدیل گردد و به جای آن قانون قرآن کریم با شریعت اسلامی جایگزین شود.

وی همچنان گفت که افغانستان نیاز به حکومت اسلامی با نظام اسلامی دارد و هر زمانِ که به نظام اسلامی دست یافتیم، مشکلات از کشور ریشه کن خواهد شد.

وی اشاره به احکام قرآن کریم افزود که در سرزمین افغانستان بالای مجرمین باید حدود الله جاری گردد و افزود که از یک ماه به این سو در منطقه گازرگاه بالای مجرمین حدود الله جاری میگردد اکنون این منطقه دارای امنیت کامل است.

مولوی انصاری ادامه داد که در یک ماه گذشته آنان چندین فرد را به اتهام جرایم مختلف از منطقه گازرگاه بازداشت کرده و پس از جاری کردن حدود الله آنان را رها ساختند.

خطیب گازرگاه هرات در ادامه صحبت های خود افزود که اسلام به خاطر ارزش دادن به زنان به آنان هدایت داده است که در خانه بنشینند و نیاز نیست که از خانه بدون ضرورت بیرون شوند.

او افزود که این حرکت اسلامی را با حمایت و پشتبانی حکومت به سراسر افغانستان گسترش خواهند داد.

در حالی این سخنان بیان می گردد که برخی فعالان مدنی و فعالان حقوق زنان این کارها را خلاف ارزش های انسانی عنوان می کنند و می گویند که این گفتار استقلالیت ارگان های عدلی و قضایی را زیر سوال می برد.

اداره محلی هرات پیش از این گفته بود که قوانین در افغانستان تعریف شده است و هیچ کس حق ندارد تا خلاف این قوانین حرکت نماید.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

عضو کانال تلگرام کهندژ شوید 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top