محمداسماعیل‌خان: تمام عملکردهای ناتو در افغانستان نمایشی است

محمداسماعیل خان از چهره‌های سرشناس جهادی و وزیر پیشین انرژی و آب کشور در یک کنفرانس خبری گفت که تمامی برنامه‌ها و عملکرد نیروهای خارجی در افغانستان به‌صورت نمایشی است.

وی می‌گوید ناتو به‌خاطر نشان‌دادن به هم‌پیمانان خود مجبور است تا بعضی حرف‌ها و بعضی حرکت‌ها نمایشی را انجام دهد اما این‌ها به‌سود این کشور نیست.

آقای اسماعیل‌خان گفت با تمام قوت‌های خارجی و حرکت‌های نیروهای دفاعی کشور، هر روز شاهد رشد گروه‌های مخالف‌مسلح دولت هستیم.

این رهبر جهادی رویداد شب‌گذشته بالای مسجد جوادیه شهر هرات را به شدید ترین الفاظ نکوهش کرد و گفت که این‌کار دشمنان صلح و ثبات مردم افغانستان می‌باشد و آنان می‌خواهند تا شهروندان هرات را به‌جان هم بیندازند.

وی حکومت وحدت ملی را یک حکومت ناتوان و ناکار خواند و افزود که این حکومت نتوانسته است تا اکنون جایگاه خوبی در نزد مردم داشته باشد.

آقای اسماعیل‌خان اییتلاف‌هایی به وجود آمده از غرب تا جنوب و شمال را نشان‌دهنده فاصله‌گرفتن مردم از حکومت عنوان کرد و افزود که حکومت باید این وضعیت را جدی بگیرد.

وزیر پیشین انرژی و آب کشور همچنان ادامه داد که حکومت در برابر تمامی ناامنی‌ها و سقوط پی در پی ولسوالی‌ها ناتوان و بی‌تفاوت می‌باشد.

او گفت اکنون زمان آن رسیده است تا مردم یک بسیج‌ملی را تشکیل داده تا خودشان از حقوق خود دفاع کنند.

این رهبر جهادی یک بار دیگر نیز به حکومت هشدار داد تا اگر جلو نا امنی‌ها و سقوط ولسوالی‌ها را نگیرد، مجاهدین آماده هستند تا وارد عمل شوند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top