محمد اسماعیل‌خان: تجلیل از 28 اسد با وجود حضور خارجی‌ها معنی ندارد

محمداسماعیل‌خان یک تن از چهره‌های جهادی و وزیر پیشین آب و برق کشور از حضور نیروهای خارجی در کشور انتقاد می‌کند و می‌گوید با وجود حضور بیش از 50 کشور خارجی در افغانستان، هیچ‌گاهی ما مستقل گفته نمی‌شویم.

وی تجلیل از 28 اسد سالروز استقلال کشور را سخت انتقاد می‌کند و می‌گوید تجلیل از این روز با وجود خارجی‌ها در کشور هیچ معنی ندارد.

او در قسمت از سخنان خود گفت خارجی‌ها از گذشتگان باید درس گرفته و بدانند که هیچ‌کس در این کشور بقای ندارد و روزی باید افغانستان را ترک کند.

آقای اسماعیل‌خان همچنان رهبران حکومت وحدت ملی را مورد انتقاد خویش قرار داده و افزود که آنان نباید از برنامه‌ای راهبرد تازه آمریکا خرسند باشند و خود را متکی به بیگانگان سازند.

از سوی هم احمد ولی مسعود در سفر خود به ولایت هرات می‌گوید که افغانستان تا زمانیکه متکی به کشورهای خارجی باشد ساخته نخواهد شد.

آقای مسعود گفت نباید رهبران حکومت وحدت ملی متنظر راهبرد تازه کشورهای خارجی باشند و راهبرد خارجی‌ها هیچ‌گاهی در قبال افغان‌ها تغییر نخواهد کرد.

او افزود که باید خود رهبران حکومت راهبرد برای بیرون رفت از چالش‌های امنیتی و بحران‌های کلان در کشور بسازند.

قابل یاد آوری‌است این گفته‌ها در همایش به مناسبت هفته‌ای شهید و شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور احمد مسعود در ولایت هرات بیان شد.

گفتنی‌است در این همایش بزرگ، ده ها تن از باشنده‌های هرات، عالمان دینی، مقام‌های محلی و نظامی هرات حضور داشتند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top