محکوم شدن قتل گروهی غیرنظامیان در غور از سوی عالمان دینی آن ولایت

شورای علمای ولایت غور کشتار گروهی افراد ملکی از سوی داعش در این ولایت را محکوم می کنند و این عمل را غیر اسلامی و وحشیانه می خوانند. شماری از عالمان دین در غور از حکومت می خواهند که در برابر عملان این کشتار گروهی افراد ملکی خاموشی اختیار نکند و برای نابودسازی عاملان این رویداد خونین، دست به کار شود. در همین حال گفته میشود که یک هیات شش نفره از سوی ریاست اجراییه کشور به منظور بررسی رویداد کشته شدن بیش از 30 فرد ملکی از سوی داعش، به ولایت غور آمده است.

شورای علمای ولایت غور کشته شدن بیش از سی فرد ملکی از سوی افراد وابسته به داعش در این ولایت را محکوم نموده میگوید: کشتار گروهی افراد ملکی در ولایت غور وحشیانه و خلاف ارزش­های دین اسلام است.%d8%b5%d9%81%d8%ad%db%80-%d8%af%d9%88%d9%85-%d9%82%d8%b7%d8%b9%d9%86%d8%a7%d9%85%db%80-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d9%84%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ba%d9%88%d8%b1

مولوی عصمت الله ندیم رئیس این شورا می­گوید: کشتن افراد ملکی در دین اسلام جایی ندارد و کسانی که به اسم اسلام دست به کشتار مسلمانان می­زنند، از دایره این دین بیرون هستند.

رئیس شورای علمای ولایت غور از دولت می­خواهد که در برابر عاملان این رویداد خونین اقدام کند و آنان را به پنجه قانون قانون بسپارد.

آنگونه که این عالمان دین می­گویند، کشتار افراد ملکی و مسلمانان هیچ توجیعی از دید دین اسلام ندارد.

از سوی هم خبرها حاکی از آن است که یک هیات شش نفره از سوی ریاست اجراییه کشور به منظور بررسی رویداد کشته شدن بیش از 30 فرد ملکی از سوی داعش، به ولایت غور آمده است.

این هیات در دیدار با عالمان دین و مسئوولان محلی ولایت غور تاکید کرده است که برای بررسی این رویداد خونین تلاش می­کند.

به گفته ی هیئت حکومت برای خانواده­های قربانیان ولایت غور کمک نقدی کرده است که برای خانواده کشته­ها یکصدهزار افغانی و برای هر زخمی پنجاه هزار افغانی پرداخت خواهد شد.

هفته پیش بود که افراد وابسته به داعش در ولایت غور، بیش از سی فرد ملکی که بیشترشان کودک بودند را به گلوله بستند و به قتل رسانیدند که این رویداد خونین واکنش­های زیادی را در کشور در پی داشت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top