محکوم کردن حمله برمساجد از سوی علما و باشنده گان هرات

عالمان دین و باشنده های هرات حملات تروریستی بر مساجد و اماکن مقدس را محکوم می کنند. به دنبال حمله خونین انتحاری بر یک مسجد در کابل، شب گذشته نیز یک انفجار در یکی از مساجد شهر هرات صورت گرفت که باعث زخمی شدن چهار نمازگذار گردید. از سوی دیگر مقام های امنیتی هرات این رویدادها را کار استخبارات منطقه می خوانند، اما تاکید می ورزند که تلاش ها برای شناسایی و بازداشت عاملان رویداد اخیر در این ولایت جریان دارد.

انفجار در یک مسجد در شهر هرات به شمول ملا امام چهار نمازگذار را زخمی ساخت.

این رویداد شام روز سه شنبه زمانی اتفاق افتاد که مردم در حال نماز خواندن بودند، گفته می­شود که مواد انفجاری در داخل یک کتاب جاسازی شده بود.

با این حال شماری از باشنده های هرات این رویداد را محکوم می کنند و تاکید دارند که مردم افغانستان بیشتر از پیش برای اتحاد و اتفاق میان اقوام و مذاهب تلاش میکنند.

میریحی یکتن از باشنده گان ولایت هرات میگوید: کسانیکه از اسلام آگاهی داشته باشند و یا به ارزش های دینی واسلامی عقیده داشته باشند، هرگز چنین کارانجام نمیدهند.

وی میگوید: دشمنان اسلام ازهرنیرنگ وفریبی برای بدنام ساختن، مسلمانان و صدمه رساندن به آنان استفاده میکنند.

سید شریف احمد یکتن دیگراز باشنده گان هرات میگوید: دشمنان دین و مردم افغانستان تلاش میکنند تا حمله برمساجد و مسلمانان، بین مذاهب اسلامی تفرقه افگنی نمایند.

او میگوید: تمام مذاهب و اقوام در افغانستان همانند برادر بوده و حقوق شان درهمه امور برابر است و هیچکسی نمیتواند، بین این مردم شکاف ایجاد نماید.

در همین حال شماری از عالمان دین در هرات نیز حمله بر مساجد و اماکن مذهبی را محکوم می­کنند و عاملان این حملات را غیر مسلمان می­خوانند.

مولوی سید احمد آخندزاده سخنگوی شورای علمای حوزه غرب و دیگر علمای دین از مردم می­خواهند که باهم در برابر این هراس­افگنان بیستند.

از سوی دیگر مقام­های امنیتی در هرات حمله­ ای اخیر بر یک مسجد در این ولایت را کار استخبارات منطقه می­خوانند.

عبدالرووف احمدی سخنگوی پولیس هرات می­گوید: تلاش­ها برای شناسایی و بازداشت عاملان این رویداد تروریستی جریان دارد.

حمله بر مسجدی در شهر هرات به دنبال حمله خونین بر یک مسجد در کابل پایتخت کشور روی داده است.

عالمان دینی و شهروندان کشور اینگونه حملات را محکوم کرده­اند و از دولت می­خواهند تا جلو این حملات تروریستی را بگیرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top